3 czerwca 2013

SURÓWKA Z PORA Z JABŁKIEM


Odnalazłam kolejny zagubiony w przestrzeni mojego komputera przepis (naprawdę muszę "posprzątać" w folderach). Zdjęcie nie powala, ale było robione "na szybko". Surówka pyszna, zdrowa i idealna do typowych polskich obiadów. 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 



Składniki:

  • 1 duży por (jasna część)
  • 1 duże jabłko
  • garść szczypiorku, drobno pokrojonego
  • sól
  • pieprz
  • oliwa lub majonez


Wykonanie:

1. Por przetnij wzdłuż i pokrój w cienkie paseczki. 



2. Zalej por wrzątkiem i przykryj pokrywką. Odstaw miskę na około 15 minut. 



3. Odcedź por z wody. Dodaj do niego pokrojone w kostkę jabłka, szczypiorek i odrobinę oliwy lub majonezu (preferuję wersję z oliwą). 
4. Dopraw solą i pieprzem. 


5. Wstaw surówkę do lodówki, aby składniki się "przegryzły".

9 komentarzy:

  1. Jutro robię do kurczaczka!!! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smacznie i bardzo zdrowo! Miałam taki okres, że wcinałam po 5 jabłek dziennie, lubię też smak pora, więc pewnie wypróbuję tę propozycję kiedyś na własnych kubkach smakowych. :)
    Jestem nowa w tym blogowym światku, zapraszam do mnie, każda wskazówka mi się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam taką surówkę i często ją jadamy,pozdrawiam Gorzów i Liverpool :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za przepis, na pewno skorzystam:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny , transparentny opis. I te zdjęcia. Zapisuję sobie tę stronę w ulubionych. Mirka

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdjęcie surówki z pora nadesłała Pani Anna Szczurek :)

    [img]http://i60.tinypic.com/2rp4rko.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za przepis i biorę się za krojenie jabłka :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała strona, dziękuję za przepisy.

    OdpowiedzUsuń