24 sierpnia 2015

PRZETWORY NA ZIMĘ: OGÓRKI KANAPKOWE


W zasadzie nie wiemy dlaczego tak mało przepisów na przetwory na naszym blogu, bo przecież robimy je każdego lata. W tym roku nadrabiamy zaległości, a cykl rozpoczynamy ogórkami kanapkowymi, które podpatrzyłyśmy u Margarytki :). To była totalna nowość dla mojej rodziny, ale pozytywnie zaskoczyła nas smakiem. Zrobiłam 12 słoików, ale w przyszłym roku zrobię pewnie więcej :).
Ogórki, chociaż nazywają się kanapkowe, można też z powodzeniem podać do obiadu.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).

Składniki na około 6 słoików (po 400ml):

  • 1,5 kg ogórków gruntowych
  • 2 szklanki wody
  • 1 i 3/4 szklanki cukru
  • 1 i 3/4 szklanki octu spirytusowego
  • 1 łyżka ziaren gorczycy
  • 1 łyżka czarnego pieprzu w ziarenkach
  • 10 ziaren ziela angielskiego
  • 1 płaska łyżka kurkumy
  • 1 płaska łyżka soli
Wykonanie:  

1. Pokrywki i słoiki umyj i wyparz.
2. Ogórki umyj i pokrój wzdłuż na cienkie plastry (użyłam mandoliny).
3. Włóż ogórki do słoików (mają być ciasno ułożone).
4. Zagotuj wodę z cukrem i przyprawami.
5. Wlej ocet i gotuj jeszcze dodatkowe 5 minut (pod przykryciem).
6. Wlej gorącą zalewę do słoika (nie przecedziłam jej). Zakręć weki.
7.  Duży garnek wyłóż ściereczką i włóż do niego słoiki.
8. Wlej do garnka tyle gorącej wody, aby sięgała do 2/3 wysokości słoików.
9. Przykryj garnek i doprowadź do wrzenia wody.
10. Gotuj kolejne 5-7 minut. Ogórki w tym czasie zmienią kolor na jasnozielony.
11. Wyciągnij ogórki na ściereczkę i przykryj je ręcznikiem. W taki sposób ogórki będą powoli stygły. Zdejmij ręcznik dopiero kiedy ogórki całkowicie wystygną.
12. Ogórki można jeść po minimum tygodniu, ale lepiej poczekać.


Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Wyglądają perfekcyjnie, bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda świetnie, ale gumkę zastąpiłabym wstążeczką! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam:)
    Zrobiłam dzisiaj po raz pierwszy te ogórki. Oglądałam kiedyś przepis na nie na innym blogu ale zdecydowałam się na Wasz:) Ogórki już sobie stoją i jutro pójdą do piwnicy. Wyszło mi 6 słoików ( tych po sosach pudliszki) ale musiałam dorabiać marynaty bo było jej ciut za mało. Jestem ciekawa smaku tych ogórasów bo zalewa jak ją próbowałam była całkiem smaczna.

    pozdrawiam
    Małgosia

    OdpowiedzUsuń