15 sierpnia 2010

Cukier waniliowy



Miałam wieczny problem z brakiem cukru waniliowego, kiedy był mi najbardziej potrzebny. Zaczęłam więc przygotowywać go sama. W dużych ilościach ;).

Potrzebujemy:

Laska wanilii
Cukier drobno-mielony (ilość zależy od wielkości pojemnika w jakim będziecie go trzymać)

Laskę wanilii lekko ponacinajcie i wydłubcie ziarenka. Włóżcie ją do naczynia (ziarenka też). Zasypcie cukrem. Wstrząśnijcie. Zamknięcie pojemnika powinno być szczelne. Po około tygodniu cukier powinien kusić nas już swoim pysznym waniliowym aromatem.

4 komentarze:

  1. Widziałam już na kilku blogach, ale sama jeszcze się nie pokusiłam o wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam 2 suszone laski wanilii i zawsze cukru do naleśników mi brakuje, więc si skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi wiecznie tego cukru brakowało. Jakoś ten typ cukru nie jest szczególnie popularny w UK, więc mogłam go dostać tylko w polskim sklepie. Samemu lepiej zrobić.
    Przestrzegam przed specyficznym zapachem i smakiem prawdziwej wanilii. Nie jest to podobne do znanego nam cukru wanilinowego ze sklepu.

    OdpowiedzUsuń
  4. najlepszy pomysl na DIY, tymbardziej ze w sklepach kupujemy zazwyczaj waniLINowy zamiast waniliowego :)

    OdpowiedzUsuń