20 grudnia 2011

BABKA ZEBRA (tradycyjna)



Wczoraj obiecałam dodać post na tradycyjną zebrę. Babka została upieczona przez moją mamę według przepisu Ewy Wachowicz. Ciasto bardzo ładnie wyrosło, jest wilgotne i bardzo smaczne.
Moja mama poleca :)

Przepis na zebrę pomarańczowo-kakaową znajdziecie TUTAJ

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).



Składniki:


  • 5 jajek
  • 1 szklanka wody
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1szklanka oleju
  • 3 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 1 cukier waniliowy


Wykonanie:

1. Ubij jajka z cukrem i cukrem waniliowym.
2. Wmieszaj pozostałe składniki (oprócz kakao!).
3. Podziel ciasto na dwie części. Do jednej dodaj kakao i dobrze wymieszaj.
4. Natłuść tortownicę lub formę na babkę. Posyp bułką tartą lub kaszą manną.
5. Na środek formy nakładaj po na przemian 2 łyżki masy ciemniej i masy białej.



6. Piecz około 1 godzinę w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C.
7. Po koniec pieczenia sprawdź patyczkiem, czy ciasto jest upieczone.
8. Gotowe ciasto odstaw do przestudzenia.



Składniki na czekoladową polewę:


  • Tabliczka mlecznej czekolady
  • 2 łyżki mleka
  • 1 łyżka masła
  • orzechy do dekoracji (opcjonalnie)


Wykonanie polewy:

1. Rozpuść czekoladę w kąpieli wodnej.
2. Dodaj do niej mleko i masło. Wymieszaj.
3. Polej polewą babkę.

:)

36 komentarzy:

  1. Wygląda naprawdę smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. zgadzam sie :D wygląda pysznie! zapraszam do siebie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja mam fioła na punkcie zebry :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zebra kuglof is just beautiful and special .. And your photos are wonderful!
    Greeting, Nada!

    OdpowiedzUsuń
  5. Taka zebra chodzi za mną od wakacji i zawsze o niej zapominam gdy przychodzi czas na pieczenie. Wspaniale Ci się udała!
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  6. wow,wyglada perfekcyjnie i bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Upiekłam przed chwilą babę z tego przepisu ,efekt rewelacyjny wygląda świetnie pięknie urosła, i jest pyszna już spróbowałam bo trzeba było trochę wyrównać spód bo uciekła mi z formy ;) z czystym sercem polecam , bardzo dobry przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo się cieszę, że babka wyszła :)! Bardzo lubię, kiedy ciasto "ucieka" z formy - można sobie je odkroić i zajadać ze smakiem zaraz po upieczeniu :).

      Usuń
  8. Właśnie przed chwilką upiekłam babkę. Wyszła pyszna. Perfekcyjna! Jestem bardzo zadowolona z tego przepisu i mam zamiar z niego często korzystać ;)
    Ja zamiast szklanki wody dałam szklankę oranżady. Wyszła bardzo puszysta.
    Na prawdę polecam ten przepis, prosta do zrobienia, nie ma zakalca - palce lizać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Ewa Wachowicz pisała o dodaniu samej wody, więc tak zrobiła moja mama - na próbę :). Ja też preferuję dodawanie oranżady, albo chociaż wody gazowanej.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Upiekłam babkę wg tego przepisu na święta. Wyglądała pięknie. "Uciekła" z formy, więc odkroiłam aby posmakować. Smakowała cudownie. Ranek wielkanocny, po śniadaniu pokroiłam babkę na porcje, a tu co? Zakalec! Nie mam pojęcia dlaczego? Piekłam babkę 1 godz, a przed wyjęciem z piekarnika sprawdziłam patyczkiem czy upieczona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje się, że wszystko zrobiła Pani dobrze. To nie jest mój przepis, ale Ewy Wachowicz i wielu osobom ta babka doskonale wychodzi. Wbrew pozorom babki wydają się nie być najprostszymi wypiekami. Bywają bardzo kapryśne. Może miała Pani zwyczajnie pecha? Jedyne co przychodzi mi do głowy to może za mała forma do pieczenia?
      Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieję, że następnym razem wypiek się uda. Proszę nie zniechęcać się do pieczenia :).

      Usuń
  10. na rysunku ciasto pomarańczowe a w przepisie nie ma słowa o pomarańczowym smaku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdaje się, że Pan/i nie zauważyła, że ten przepis jest na tradycyjną zebrę.
      We wstępie do przepisu (nad drugim zdjęciem) znajduje się odnośnik do przepisu na zebrę pomarańczowo-czekoladową - należy kliknąć na wyraz "TUTAJ". Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. jezeli kliknac ze strony indexu http://przepisy-aleksandry.blogspot.tw/p/babki.html to bardzo latwo sie pomylic.
      nie jest wyraznie czy link na zdjecie jest powyzej obrazka czy ponizej
      sam w pospiechu zrobilem blad.
      czy mozna index zmienic by linki bylo obok zjecia a nie pod ?
      dziekuje

      Usuń
    3. Od jakiegoś czasu zabieram się za przeorganizowanie indeksu. Dziękuję za cenną uwagę. Pozdrowienia.

      Usuń
  11. a ja wiem z doświadczenia że z babki wychodzi zakalec wówczas gdy po przekładaniu z miski do formy uderzymy np łyżką o brzegi. Identycznie jest przy pieczeniu babki - nie należy wtedy trzaskać np drzwiami :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie też zakalec...Myślałam że zabłysnę w niedzielne popołudnie.Zastanawiam się, czy ktoś gdzieś czymś nie trzasnął.Stawiam na "tanią " mąkę z Kauflandu.Pozdrawiam piekarzy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi przykro. Przepis wydawał się być idealny. Moja kuzynka piekła babkę z tego przepisu miesiąc temu i wszystko było OK. Proszę się nie zniechęcać i spróbować zrobić ciasto w tortownicy zamiast formie do babek. Proszę też sprawdzić datę ważności proszku do pieczenia.
      Osobiście nie wierzę w "złą moc trzasków", ale kto wie... Pozdrawiam gorąco :)

      Usuń
  13. fany naprawde fajny przepis polecam

    OdpowiedzUsuń
  14. Wczoraj upiekłam i dziś sprawdziłam czy nie ma zakalca. Uff wszystko OK :) Przepis doskonały (też dałam wodę gazowaną). To pierwsza zebra, która mi wyszła. Ala

    OdpowiedzUsuń
  15. Udało się! Wyszła pyszniutka! :) Zazwyczaj wkładam wiecej serca w robienie ciast i...wchodzi zakalec a dzisiaj szybciutko, zero starań i tadaaam idealna babka :) w dodatku zaryzykowałam i upiekłam w prostokątnej blaszce. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dzisiaj tez upiekłam w prostokątnej trochę tego cista wyszło dużo bo ponad połowę wysokości foremki i na pewneo mi ucieknie ...dziękuję za przepis, mam nadzieje ze obejdzie sie bez zakalca ;)

      Usuń
  16. Miałam kiedyś swój przepis na zebrę ale niestety gdzieś się zawieruszył. Więc wypróbowałam Twój i… jest rewelacja! Nie wiem czym się różni od mojego, ale ciasto jest mokre, pięknie urosło i zniknęło w ciągu jednego popołudnia :-) Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie mi też przpis sie gdzies zawieruszył

      Usuń
  17. Właśnie dzisiaj upiekłam,pyszna babeczka wyszła,dodatkowo dodałam jeszcze jeden aromat cytrynowy :) Dziękuję za przepis :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo pomocny ten rysunek, w koncu rozumiem jak sie nakłada te paski, też dodaję oleje cytrynowy, ciasto jest smaczniejsze

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciasto proste, wyrosło pięknie i było pyszne, jak dla mnie przepis super:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciasto pyszne wyroslo pieknie przepis super:)

    OdpowiedzUsuń
  21. wyszła idealna, bardzo smaczna, przepis udany naprawdę, bo mi często wychodzą zakalce, zamiast białego cukru dałam zmielony trzcinowy, jedną szklankę, jest i tak słodkie. dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  22. Babka wyszła przepyszna ! :) Zapisuje przepis do udanych.

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam,
    bardzo dziękuję za ten przepis:)
    Babka pyszna,szybka po prostu rewelacja:)
    Pierwszą babkę moja rodzina zjadła w pół godz, na drugi dzień piekłam kolejną ....
    super przepis... POLECAM:)

    OdpowiedzUsuń
  24. przepis superowy

    OdpowiedzUsuń