18 października 2015

JAJKA W SOSIE MUSZTARDOWYM


Jajka ugotowane na twardo podane z musztardowym sosem i ziemniakami, to jeden ze smaków mojego dzieciństwa, do którego lubię od czasu do czasu wrócić, np. podczas adwentu albo jeśli mamy ochotę na szybki i bezmięsny obiad.
Sos musztardowy ma bardzo wyraźny smak, przez co idealnie współgra z ziemniakami i jajkami, ale można go też podać choćby z upieczoną/ugotowaną piersią z kurczaka.

Przepis ze zdjęciami krok po kroku.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).


Składniki dla około 4 osób:

  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • około 1 szklanka bulionu (rozpuściłam bulionetkę w prawie 300 ml wrzątku)
  • pół szklanki śmietany 18%
  • 3 łyżki musztardy, najlepiej sarepskiej
  • pieprz
  • jajka na twardo
  • ugotowane ziemniaki
  • natka pietruszki do dekoracji

Wykonanie:

1. Rozpuść w rondelku 1 łyżkę masła.
2. Dodaj do masła mąkę i smaż tylko do połączenia się składników, na tzw. białą zasmażkę.


3. Stopniowo wlewaj do rondla ciepły bulion i mieszaj zasmażkę, najlepiej rób to trzepaczką, aby nie było grudek.


4. Gotuj, wciąż mieszając, do zgęstnienia sosu.
5. Ściągnij garnek z ognia, dodaj pieprz i 2 łyżki musztardy, wymieszaj i spróbuj sos. Jeżeli uznasz, że jest zbyt mało wyrazisty, to dodaj jeszcze 1 łyżkę musztardy.


6. Następnie dodaj śmietanę. Zamieszaj.
7. Ponownie postaw garnek na małym ogniu i gotuj przez kilka minut, ale nie wolno doprowadzić do zagotowania! 


8. Sos podawaj z jajkami na twardo i ubitymi ziemniakami. Posyp natką pietruszki.


Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis na sos :) Myślę, że go kiedyś wypróbuję. Dobrze powinien też smakować z wołowiną z rosołu.
    Jeśli chodzi o jajka to myślałaś o tym kiedyś Olu żeby zamiast na twardo podać jajka w koszulkach?

    pozdrawiam
    Małgosia

    aha...
    chyba już czas przynieść z piwnicy słoik ogórków kanapkowych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas już były ogórki jedzone i najbardziej smakują naszym chłopakom. 3 pokolenia mężczyzn je pochłania :D

      Usuń
  2. Zrobiłam ten sos do gotowanego mięsa z rosołu. Bardzo smaczny. będę korzystać z tego przepisu.
    Do ogórków kanapkowych się wreszcie dokopałam. Są bardzo smaczne i z pewnością będę je robić co roku.

    pozdrawiam
    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki wielkie, nie mogłam sobie przypomnieć jak moja babcia robiła ten sos. Robię go już drugi raz i jest prawie jak u mojej babci. ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja córcia uwielbia te danie w przedszkolu i postanowiłam poszukać przepisu ;-) Z pewnością wypróbujemy.

    OdpowiedzUsuń