4 maja 2013

"WINOGRONOWY OBŁOCZEK" - ciasto śmietanowo-kakaowo-winogronowe


Zachęcam do spróbowania tego bardzo dobrego i delikatnego ciasta. Dostałam małe opakowanie winogron i zastanawiałam się co z nimi przygotować. Ostatecznie wygrało ciasto :). 
Polecam!

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 



Przepis na biszkopt kakaowy znajdziesz: TUTAJ! Piekłam go w dużej keksówce. Po upieczeniu ciasta odstawiłam go do wystudzenia. Następnie przekroiłam je na dwa blaty. Jeden z nich przycięłam, aby był węższy. 

Składniki:

  • 0,75 litra kremówki 36%
  • 8 łyżeczek żelatyny
  • pół lub 3/4 szklanki mleka
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej lub ziarenka z jednej laski wanilii 
  • 3 łyżki cukru pudru (można dodać też dwie)
  • winogrona, nacięte, aby usunąć pestki (najlepiej wykałaczką)
  • galaretka na wierzch (u mnie przeźroczysta, ale można użyć też, np. zielonej)

Wykonanie:

1. Wyłóż folią spożywczą keksówkę (również boki). 
2.  Żelatynę zalej zimną wodą (tylko odrobina wody). Zostaw na chwilę, aby żelatyna napęczniała. 
3. Rozpuść żelatynę w gorącym mleku. Odstaw do ostudzenia.
4. Zacznij ubijać śmietanę, następnie do prawie gotowej dodaj esencję waniliową,  cukier puder i cienkim strumieniem wlewaj żelatynę z mlekiem. 
5. Jedną część ciasta wyłóż dno keksówki. Wyłóż na niego część masy, ułóż winogrona, następnie wyłóż kolejną część masy, węższy blat ciasta, ponownie odrobinę masy, winogrona i resztę bitej śmietany. Wstaw do lodówki.
6. Zastygnięte ciasto zalej mocno tężejącą galaretką.
7. Ponownie wstaw do lodówki, najlepiej na noc. 

Smacznego :)


8 komentarzy:

  1. niezbyt trudne w wykonaniu, a jak efektownie i pysznie się prezentuje, mmm... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. u Ciebie jak zwykle cudnie!! winogronowe oczka zachęcająco na mnie zerkają :D

    OdpowiedzUsuń
  3. czy z innymi owocami smakowało by tak samo dobrze jak z winogronem ( nie przepadam za winogronem a ciasto wyglada naprawde smakowicie )

    OdpowiedzUsuń
  4. fiu, fiu, wygląda bardzo apetycznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. ojej, ojej! ale smakowicie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń