23 grudnia 2012

PIERNICZKI NA OSTATNIĄ CHWILĘ


Jeżeli, tak jak ja, zaczynacie myśleć o upieczeniu pierników na parę dni przed świętami, to mam dla Was naprawdę genialny przepis. Ciastka nie zrobią się twarde i do tego są przepyszne!
W przepisie należy użyć Golden Syrup. Wiem, że ten produkt jest trudno dostępny w Polsce. Można go zrobić samemu - ręczę, że przyda się jeszcze nie raz. Przepis można znaleźć np. TUTAJ.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 


Składniki*: 


  • 700 gramów mąki pszennej
  • 3 żółtka
  • 300 gramów kostki do pieczenia Kasia
  • 3 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 4 łyżki Golden Syrup
  • 4 łyżki płynnego miodu
  • 2 łyżeczki sody


* Przelicznik miar i wag


Wykonanie:

1. Z wszystkich podanych składników zagnieć ciasto. Nie trzeba go długo zagniatać - chodzi tylko o dobre połączenie składników.


2. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni.
3. Ciasto rozwałkuj i wykrawaj  z niego dowolne kształty.


4. Ciastka piekłam 12 minut. Wkładałam blachę i od razu nastawiałam czasomierz. Po raz pierwszy nie spaliłam ani jednej blachy pierniczków ;). 
5. Gotowe i zimne pierniczki udekoruj lukrem* według swojego uznania.
6. Ciastka przechowuj w szczelnym naczyniu (ja mam metalowe puszki). 

Lukier zrobiłam z cukru pudru i soku z cytryny. Do miseczki cukru pudru dodawaj stopniowo po odrobinie soku. Mieszaj, aż do uzyskania pożądanej konsystencji. Lukier nie powinien być zbyt rzadki ani gęsty. 


Smacznego :)



Inspiracja: Fuzja smaków

  

6 komentarzy:

  1. jakie cudaczki! śliczne :]
    pozdrowienia świąteczne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne pierniczki :) U mnie na blogu też przepis na pierniczki na tak zwaną ostatnią chwilę! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale się ładnie uśmiechają ;3

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję Pani Małgorzacie Ignatowicz za ciepłego e-maila i zdjęcie pierniczków :)

    [img]http://i60.tinypic.com/j994du.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń