9 lipca 2014

PIEROGI LENIWE Z TWAROGIEM I ZIEMNIAKAMI


Coś ostatnio mam ochotę na przygotowywanie mącznych dań. Może dlatego, że na dworze jest bardzo gorąco i chce się zjeść lekko. Przeglądałam ostatnio strony internetowe i ku mojemu zdziwieniu w niektórych regionach Polski przygotowuje się pierogi leniwe (dlaczego te kluski nazywają się "pierogami" skoro nie mają z nimi nic wspólnego? Ktoś wie?) tylko na bazie mąki i twarogu. W mojej rodzinie wszyscy przygotowują z ziemniakami, twarogiem i mąką, więc właśnie taki przepis mam dzisiaj dla Was. 

Przepis ze zdjęciami krok po kroku. 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).



Składniki (na około 80 klusek):


  • 500-550 gramów ugotowanych ziemniaków
  • 450 gramów twarogu (u mnie półtłusty)
  • 1 jajko
  • około 160 gramów mąki (plus do oprószenia stolnicy)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • łyżka cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • bułka tarta, masło, cukier, cynamon (do podania)


Wykonanie:

1. Na stolnicę wyłóż mąki, jajko, utłuczone ziemniaki i twaróg, cukier i cukier waniliowy. Zagnieć ciasto.


2. Podziel ciasto na 4 części i każdą uformuj na kształt cygara. 


3. Za pomocą noża spłaszcz cygara. 


4. Pokrój ciasto na kopytka. 


5. Można zrobić wzorki na kluskach za pomocą widelca. 



6. Kluski gotuj w osolonej wodzie z dodatkiem oliwy. Kiedy pierogi wypłyną na wierzch wody, pogotuj je jeszcze dwie minuty. 


7. Z masła, bułki, cukru i cynamonu przygotuj bułkę tartą do polania klusek. Tu nie potrzeba przepisu, bo wystarczy zrobić to na oko. Smaż składniki do zarumienia się bułki. 


8. Podawaj kluski na gorąco polane słodką bułką tartą. 


Smacznego :)

58 komentarzy:

  1. Uwielbiam leniwe :) Pięknie wyglądają.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. droga Pani przepis bardzo fajny tylko w Polsce nie ma cukru waniliowego w sprzedaży proszę czytać nazwy produktów to o czym Pani pisze to chemiczny wytwór i o innej nazwie pozdrawiam

      Usuń
    2. Oczywiście, że można kupić. Nazywa się to cukrem z prawdziwą wanilią i produkuje go większość firm zajmujących się przyprawami.

      Usuń
    3. tak, w kazdym sklepie jest cukier waniliowy, nie zyjemy juz w prl-u kiedy nic nie bylo w sklepach.

      Usuń
    4. nie waniliowy tylko wanilinowy :) przyprawa ta jest stosowana w cukiernictwie oczywiście jako tańszy zamiennik cukru waniliowego :)

      Usuń
    5. Nie zrobiłam błędu pisząc "waniliowy". W sklepach można kupić waniliowy (z prawdziwą wanilią" i wanilinowy.

      Usuń
    6. Po co te głupie zatargi!, dzięki za przepis.

      Usuń
    7. oczywiście, że można taki kupić, a nawet zrobić samemu :)

      Usuń
    8. dobre i na słono podobne do kopytek ale delikatniejsze i nie wymagają sosu a dobre i na słodko z bułeczką wart zapamiętania

      Usuń
    9. Pierogi leniwe wziely nazwe od pierogow z serem. Maja te same skladniki co pierogi z serem - dlatego pierogi, a ze nie tak czasochlonnie robione - leniwe ;) :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Super przepis!W końcu odważę się i zrobię leniwe!;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Anna Zychowicz przysłała do mnie e-mail ze zdjęciem klusek :). Bardzo za nie dziękuję!
    [img]http://img.darmowetv.pl/images/1unnamed00.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wiem dlaczego pierogi leniwe (zazwyczaj robione bez ziemniaków - sam twaróg, mąka, cukier i jajka. Nazwa wzięła się stąd, że normalne pierogi wymagają czasu na lepienie. a tu wszystko się miesza ze sobą - dla leniwych kucharzy, którzy nie mają czasu na lepienie prawdziwych pierogów. Ot zagwozdka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale dlaczego robi się je na słodko? Zamiast cukru podsmażyć cebulka i sól.... Wyjdzie?

      Usuń
    2. Powinno wyjść, tylko trzeba dodać do ciasta może trochę soli i pieprzu.

      Usuń
    3. Z ziemniakami to kopytka do sosów i skwarków. Pomieszanie pojęć. Prawdziwe leniwe są na sładko i tylko z serem. Iza

      Usuń
    4. Nieprawda, klasyka barów mlecznych, to właśnie kluski leniwe zrobione z ziemniaków i sera i takie są najsmaczniejsze.
      A przepis chętnie wypróbuję, bo dawno już nie robiłam leniwych, a bardzo je lubię.

      Usuń
  5. Naszło mnie na leniwe, więc wykorzystam przepis i zrobię dzisiaj na obiad.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję! Zaczynam robić, życzcie mi powodzenia.
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  7. Pani Monika Jakóbowska przesłała nam zdjęcie leniwych pierogów, dziękujemy! :)

    [img]http://i57.tinypic.com/jqs02w.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie takie pierogi robi sie na slono.... naprawde niezle,slono-kwasne

    OdpowiedzUsuń
  9. nie wiem co zrobiłam nie tak ale mi się kluchy rozlazły??

    OdpowiedzUsuń
  10. No to trzymać kciuki robię je i ja choć zima, a mnie one z latem się kojarzą

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie wcinam swoje. Pyszka wyszły:-) dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdjęcie klusek przysłała Pani Katarzyna Gniewek :)

    [img]http://i57.tinypic.com/ruo6di.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  13. Po co te głupie zatargi!, dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  14. wysłałam pani moje wykonanie z pani przepisu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierogi leniwe w wersji z jabłkami i cynamonem przysłała Pani Sonia Wośkowiak :)

      [img]http://i60.tinypic.com/6ib814.jpg[/img]

      Usuń
  15. Pierogi leniwe ugotowała Pani Anna Zychowicz :)

    [img]http://i57.tinypic.com/vqhdnr.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  16. moja babcia je robiła - były mega pyszne :) ale my nazywamy je inaczej - szagówki :) dlatego że ciasto kroi się na "szagę"

    OdpowiedzUsuń
  17. Co za głupie uwagi że w PRL nic nie było, a teraz jest, tyle że więcej chemii.. po ile lat wtedy mieliście.. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. "Prawdziwe leniwe" to te bez ziemniaków, a ja powiem ze te Z ziemniakami. Bo ja takie od dziecka jadlam i dla mnie te są najprawdziwsze. Jak to mówią, co kraj to obyczaj, a wiec co region to inny przepis. Nie bądźmy tacy ograniczeni.

    OdpowiedzUsuń
  19. Z samym serem to kluski francuskie, szagówki to z surowych tartych ziemniaków a leniwe to tak jak wyżej napisano nie kluski a pierogi leniwe, bo to leniwa wersja pierogów ruskich

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepis można zawsze sprawdzić le zamiast wszystkie składniki wykładać na stolnicę, lepiej wsadzić do miski i zagnieść. Dzięki temu nie trzeba później szorować i cudować ze stolnicą.

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierogi leniwe w wykonaniu Pani Violetty Potaczek :)

    [img]http://i61.tinypic.com/167p4ax.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo smaczne-zrobiłem :)
    Pozdrawiam Ryszard z Gdyni.

    OdpowiedzUsuń
  23. Wyszły cudnie,smak dzieciństwa!! Pozdrawiam!!! Hana

    OdpowiedzUsuń
  24. Pozdrawiamy serdecznie i dziękujemy za komentarze :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pyszne jak wszystko z tego bloga - dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  26. I już wiem co dziś zjem :-) dziękuję za przepis takiego szukałam. Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  27. Właśnie szukałam przepisu z ziemniakami. Takie robiła moja mama i jadłam na obiadach w szkole (ulubiony smak dzieciństwa). Dzisiaj będę je robiła

    OdpowiedzUsuń
  28. Jutro będę robić kluski leniwe pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. W mojej rodzinie nie dodaje się cukru wanilinowego a szczyptę soli.Podaje się ze smażonym masłem i posypane cynamonem. Spróbujcie-pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  30. Moja mama robi z samym serem, ale ja wole takie z ziemniakami :) wychodza taniej, a mąż i synek jedzą je w ogromnych ilościach :p ser kupiony i bedziemy robic.

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam dyskutantów:)Leniwe są pyszne i nieważne z czym je zrobimy.Ostatnio zrobiłam z rodzynkami i mniam mniam:)Polecam jako danie na kolację:)Jogurt do tego i konfitury :)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja robilam tylko raz i ziemiakami, uwazam ze sa najlepsze tak jak z tego przepisu😀

    OdpowiedzUsuń
  33. ZROBIŁAM JE DZIŚ MOIM CÓRECZKOM NA KOLACJE...WE TRZY SIĘ ZAJADAŁYŚMY. POZDRAWIAM. SANDRA WW

    OdpowiedzUsuń
  34. moje dzieciaki śpią, ziemniaki z serem zmielone już wołają mnie do kuchni, do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja też robię z takiego przepisu są najlepsze


    😘

    OdpowiedzUsuń
  36. bardzo dobre na słodko,ale ja zamiast wanilii dodaję posiekaną zieloną cebulkę,lub szczypiorek.i też polewam masłem z bułeczką.Pycha

    OdpowiedzUsuń
  37. A ja jutro zrobię dzieciaczkom na obiadek.

    OdpowiedzUsuń
  38. Robię już po raz kolejny i jak zwykle przepyszne. Kiedyś robiłam bez ziemniaków (niby te prawdziwe), ale czegoś mi w nich brakowało. Potem spróbowałam te i to był ten smak znany z dzieciństwa. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  39. Przepis super, właśnie takie kluseczki zajadam :)
    Zapraszam na mojego bloga :) http://izulablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. A u nas i do sosow i na slodko dodajemy ser :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. Zastanawia mnie komentarz pani ktora napisala ze w polsce niema cukru waniliowego Heheh , bardzo ciekawe bo od dziecka Mamie cukier waniliwy do coast kupowalam :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Dlaczego nazywane są"leniwymi pierogami"? Kiedyś pewna leniwa gospodyni zaczęła robić farsz na pierogi ruskie, ale że była leniwa, to w trakcie dodała do niego mąkę i zrobiła coś pysznego bez lepienia...

    OdpowiedzUsuń