28 stycznia 2013

DIETETYCZNE CIASTECZKA



Czyli błonnik, błonnik i jeszcze raz błonnik :).

Przepis dostałam od koleżanki mojej mamy.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 

Składniki:


  • 2 garście płatków owsianych
  • 2 łyżki sezamu
  • 2 łyżki ziaren słonecznika, obranych
  • 2 łyżki orzechów włoskich, posiekanych
  • 4 suszone morele pokrojone w kostkę
  • garść żurawiny lub rodzynek (można je wymieszać)
  • około 2 łyżek płynnego miodu
  • 2 łyżki naturalnego jogurtu lub przegotowanej letniej wody


Wykonanie:

1. Wszystkie składniki wymieszaj ze sobą.
2. Łyżką wykładaj ciasto na papierze do pieczenia.
3. Piecz w temperaturze 160 stopni przez około 20 minut (ciasteczka muszą być złotawe).

Smacznego :)

16 komentarzy:

  1. Morele to suszone maja byc? Smacznie tu :))

    OdpowiedzUsuń
  2. A jakiś krem?! :) Żartuję oczywiście! Jak dieta to dieta!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ekstra ciacha! Idealne dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam kiedys podobne, były bardzo smaczne. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zrobiłam kiedyś podobne ale z samymi otrębami. Chętnie spróbuję ten przepis, coś nowego :)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile wychodzi ciastek z tej porcji?

    OdpowiedzUsuń
  7. zupełnie nie chciały mi się kleić. Powinnam dodać więcej miodu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dałabym więcej miodu. Sprawdź proszę czy dobrze odmierzyłaś składniki, bo ten przepis robiłam dużo razy i moi znajomi też...nikt nie miał z nimi problemu. Pozdrawiam i proszę daj znać czy się udały :).

      Usuń
    2. Mi też się nie chciały kleić, w sumie dawałam wszystkiego "na oko", sezam i morele pominęłam. Ostatecznie dorzuciłam jeszcze garść płatków, odrobinkę miodu i wody i kiedy wykładałam łyżką na papier było ok :) właśnie się pieką, mam nadzieję, że będą pyszne tak, jak wyglądają... :) pozdrawiam!

      Usuń
    3. To znowu ja- pyyyyszne, bardzo kojarzą mi się smakowo z pestkami słonecznika w miodzie, które zajadałam będąc dzieckiem... tak prosty przepis, ale za to wyśmienity. przez to, że słodkie okropnie, dużo się nie zje, a to jeszcze lepiej :P na pewno jeszcze nie raz zrobię! :)

      Usuń
  8. Podoba mi się ten przepis, chętnie go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń