13 stycznia 2013

SAŁATKA Z TUŃCZYKIEM I OLIWKAMI



Pomysł na tę sałatkę zrodził się w głowach mojej Mamy i mojego Brata. Oboje bardzo lubią ryby i paprykę, więc oba składniki musiały znaleźć się w ich sałatce. Część z Was zdziwi brak soli w przepisie - uważam, że tuńczyk i majonez są już wystarczająco słone. Oczywiście możecie dodać soli, jeżeli lubicie bardziej słone dania.
Sałatkę tę najczęściej podajemy w formie warstwowej, ale możecie też wymieszać ze sobą wszystkie składniki.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 


Składniki:


  • 1 czerwona papryka
  • 1 zielona papryka
  • 1 żółta papryka
  • 2 puszki tuńczyka
  • 1,5 - 2 szklanki ugotowanego ryżu (gotowany w słabo posolonej wodzie)
  • słoik czarnych oliwek
  • sok z 1 cytryny
  • garść poszatkowanej natki pietruszki (musiałam pominąć ten składnik)
  • majonez (ilość dowolna)
  • pieprz, do smaku




Wykonanie:

1. Papryki pokrój w drobną kostkę.
2. Do miski przełóż ryż, odsączonego z wody/oleju tuńczyka i wymieszaj je z majonezem. Następnie przełóż do miski papryki.
3. Polej wszystko sokiem z cytryny, dopraw pieprzem.
4. Oliwki pokrój w cienkie plasterki i przełóż je na papryki.
5. Na samym końcu dodaj natkę pietruszki.

 Smacznego :)

7 komentarzy:

  1. kolorowa, smaczna i z tuńczykiem, o tak :)
    pozdrawiam,
    szana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o takie salatki to ja lubie bardzo :) moje smaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. musi być smaczna :) chętnie spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię takie kolorowe, radosne i zdrowe sałatki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne połączenie składników:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo smakowita sałatka. Swietne składniki. Posmakowałaby mi:)

    OdpowiedzUsuń
  7. kobieto, od samego patrzenia robie sie glodna. a przede mna urodzinowa domowka wiec cos podpatrzylam

    OdpowiedzUsuń