18 października 2012

NAJLEPSZE CIASTO NA PIZZĘ (na bazie ciepłej wody gazowanej)


Witajcie :)

Jakiś czas temu moja Mama jadła domową pizzę u mojej Cioci. Ciasto było tak dobre, że Mama wzięła przepis i eksperymentowała w domu. Kiedy mój Brat powiedział, że pizza z przepisu Cioci wychodzi świetna, wiedziałam, że muszę ja zrobić.
Specyficznym składnikiem ciasta jest podgrzana woda gazowana.
Ciasto jest bardzo elastyczne, delikatne. Najlepiej zrobić je dzień wcześniej i włożyć do lodówki (ciasto będzie odpoczywać).

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 



 Składniki:

  • 1 szklanka wody gazowanej
  • 3 szklanki mąki 
  • 1/4 kostki świeżych drożdży (dałam 7 gramów suchych drożdży)
  • 1 mniejsza łyżka cukru
  • łyżka soli
  • 3 łyżki oliwy

Wykonanie:

1. Pokrusz drożdże.
2. Podgrzej wodę gazowaną (nie może być gorąca!) i przelej ją do miski z drożdżami i cukrem. Wymieszaj składniki do dobrego połączenia.
3. Dodaj mąkę, oliwę i sól do miski i wyrób ciasto - nie trzeba robić tego długo. W zasadzie tylko do dobrego połączenia się składników. Ciasto musi być gładkie i jedwabiste.
4. Naoliw delikatnie miskę i przełóż do niej uformowane w kulę ciasto. Miskę przykryj ściereczką Odstaw do wyrośnięcia na około 40 minut.
5. Kiedy ciasto podwoi swoją objętość podziel je na 4 części. Każdą z nich rozciągnij i uformuj na dowolny kształt i grubość. Posmaruj pizze swoim ulubionym sosem i wyłóż na nią swoje ulubione składniki.
6. Piecz w maksymalnie rozgrzanym piekarniku. Gotowa pizza będzie mieć złotawy spód.

Pizza na 1 zdjęciu została upieczona z bazyliowym pesto (przepis znajdziesz tutaj), gorgonzolą, parmezanem i mozzarellą.



Jeżeli chcesz przygotować klasyczną pizzę z sosem pomidorowym polecam przepis na sos pomidorowy wersja 1 lub sos pomidorowy wersja 2. Pizza na zdjęciu powyżej została przygotowana na grubszym cieście,  z pomidorami, szynką, czerwoną cebulą, oliwkami i mozzarellą. Serem nadziane zostały też boki ciasta.

Smacznego :)

33 komentarze:

  1. o wodzie gazowanej słyszałam, ale żeby ją podgrzewać - tego jeszcze nie ;) trzeba koniecznie spróbować! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja używam wody źródlanej, też lekko podgrzanej :-)
    Pizza wygląda mega apetycznie, aż ślinka cieknie :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie. Właśnie chciałam przygotować własną domową pizzę i ten przepis będzie idealny. Dzięki i życz mi szczęścia w przygotowaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię takie pizze na cienkim cieście.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudownie chrupiące się zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No i pizza wyszła, ciasto idealne - cienkie, ale boczki pięknie wyrosły. Dziękuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam domowe pizze:)

    zapraszam do mnie, dopiero zaczynam i bardzo zależy mi na opiniach, wskazówkach ;)

    http://danceinmykitchen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Juz gdzies o tym slyszalam... zdecydowanie musimy sprobowac...

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny przepis :) Pizza wyszla mega pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie spotkałam się jeszcze z ciastem na pizze na bazie wody gazowej, ale ciasto wygląda bardzo apetycznie. Wybór składników na pizzę także idealnie trafia w moje gusta. Na pewno w najbliższy weekend wypróbuje Twój przepis. Już się nie mogę doczekać. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pizza została pochłonięta w mgnienia oku:))) zdecydowanie najlepsze ciasto jakie robiłam do tej pory:))...a jeszcze do tego sosik pomidorowy wg Twojego przepisu....poezja. Dzięki za przepis w imieniu własnym jak i reszty "pożeraczy":)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale się cieszę, że Wam smakowała :))) Pozdrawiam pożeraczy haha!

      Usuń
  12. grube i puszyste ciasto, wyszła przepyszna pizza

    OdpowiedzUsuń
  13. ile świeżych drozdzy należy dodać? spotkałam się bowiem z różnymi wielkościami kostek drożdzy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używamy kostki 100 gramowej, czyli w przepisie należy użyć 25 gramów.

      Usuń
  14. czy z tej ilości maja wyjąść 4 placki na pizzę? na jaką grubość rozwałkowywać ciasto, by nie wyszło zbyt grube?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto można podzielić na więcej części i można je rozwałkować bardzo cienko.

      Usuń
  15. Pani Wioletta Śmierciak wypróbowała przepis na ciasto na pizzę z wodą gazowaną :). Dziękuję za zdjęcia!

    [img]http://img.darmowetv.pl/images/1wp2014072.jpg[/img]
    [img]http://img.darmowetv.pl/images/1wp201ivi.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  16. To śliczne zdjęcie przysłała Pani Joanna Gutowska. Bardzo dziękujemy :)

    [img]http://img.darmowetv.pl/images/120140xix.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo smaczna pizza, smarowałam sosem ze świeżych pomidorów z ziołami dodałam salami, szynkę, oliwki, suszone pomidory, ananasa i posypałam mozarellą, niestety poparzyłam rękę i odechciało mi się robić zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  18. Najlepsza pizza!!!! Polecam przepis, nigdy mi taka dobra jeszcze nie wyszła!!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fotografię otrzymałam drogą mailową od Pani Anny Zychowicz :)

    [img]http://i58.tinypic.com/9gac6p.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry,

      Bardzo dobry przepis.Pica się udała i to za pierwszym razem.Natomiast choć mój piekarnik daje możliwości wysokiej temperatury nie odważyłam się piec w tak dużej temperaturze.Piekłam 10 minut na 220 stopniach, na 2 poziomie od dołu w piekarniku elektrycznym.

      Usuń
  20. Witam serdecznie,
    proszę o informację jak nastawić piekarnik... Na sam dół, czy góra-dół?

    OdpowiedzUsuń
  21. Pizzę (ciasto na bazie wody gazowanej ) upiekła Pani Beata Węgrzyn :)

    [img]http://i60.tinypic.com/x5a5ci.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  22. witam wczoraj zrobiłam pizzę wedle przepisu jest super wszystkim smakowała

    OdpowiedzUsuń