5 stycznia 2013

SAŁATKA GYROS


Sałatka gyros to warstwowa i bardzo prosta sałatka, która jest hitem przyjęć już od kilku lat. Jadłam ją wykonaną przez różne osoby i czasem zdarzało się, że dodawane do niej były inne składniki, np. marynowane pieczarki czy groszek. Poniżej przedstawiam przepis, który dostałam od Mamy. 
W składnikach nie ma soli, ponieważ przyprawa gyros już ją zawiera. 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 



Składniki na średnią miskę:


  • duży słoik ogórków konserwowych
  • około połowy główki kapusty pekińskiej
  • 2 pojedyncze piersi z kurczaka
  • przyprawa gyros (około jednego opakowania)
  • puszka kukurydzy
  • 2 czerwone papryki (pominęłam ten składnik)
  • 4 łyżki ketchupu 
  • 4 łyżki majonezu



Wykonanie:

1. Poszatkuj kapustę i przełóż ją do salaterki.
2. Piersi z kurczaka pokrój w paseczki i zamarynuj w przyprawie gyros (z reguły marynujemy przez kilka godzin).
3. Usmaż kurczaka na niewielkiej ilości oleju. Odstaw do ostygnięcia.
4. Kukurydzę wyłóż na kapustę. Na nią połóż pokrojoną w kostkę czerwoną paprykę.
5. Następnie przełóż do miski kurczaka.
6. Pokrojone w plasterki ogórki ułóż na mięsie.
7. Ostatnią warstwę stanowią sosy. Majonez i ketchup można wymieszać ze sobą przed polaniem nimi sałatki.
8. Wstaw do lodówki na parę godzin.

 

9 komentarzy:

  1. Bardzo lubie salatke gyroa i czesto robie na rozne okazje. Ale ja zawsze mieszam skladniki cjoc wiem ze powinna byc warstwowa..

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajna, jak zacznie mi się szkoła to będę ją robić na 'przenośne obiadki' :)

    miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie w styczniu zawsze się pojawia ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja ulubiona sałatka :) tyle że ja układam warstwy w nieco innej kolejności :) smaka mi narobiłaś! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. wszyscy ostatnio szaleją za tą sałatką tak zauważyłam po znajomych, więc jest to już kolejna wariacja na temat tej sałatki:) wygląda fajnie i wypróbuję napewno:D:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie, króluje na każdym przyjęciu :) Robię dokładnie tak samo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczna wersja! Palce lizać :) A moją sałatkę gyros warstwową byś spróbowała? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jeszcze daje cebulke(białą lub czerwoną) w drobną kostke, daje sałatce ostrości ,nie jest taka mdła. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. mmmmmmmmmmm sam widok powala:D moja tesciowa taką robiła pierwszy raz jadłam u niej tylko ze ona oszczędnie przekładała mieso warstwami z kapusta a zas jej corka na dno cała kurczaka a na gore kapustę i do tego było oooostreeeee masakra lepsze było:) całe dwie miski poszły chyba zdjadłam najwięcej:) i tak patrze na twój przepis bo znam go tylko tak z pamięci i chyba to zrobie:) tylko szkoda ze te filety takie drogie;/

    OdpowiedzUsuń