19 stycznia 2013

CIASTO MILIONERA ZE SŁONYM KARMELEM I ORZECHAMI


Przepis na "Ciasto milionera" przewija się na wszystkich blogach, zagranicznych i polskich. Ten słodki mazurek zachwycił moją Mamę do tego stopnia, że postanowiła go zrobić. 
Przepis został przez Nią zmodyfikowany i powstała krajanka, która zachwyciła podniebienia :). 
Polecam w imieniu mojej rodziny :).

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 



Składniki na ciasto (forma 25x25 cm):


  • 250 gramów maki pszennej
  • 55 gramów cukru pudru, przesianego
  • 150 gramów zimnego masła
  • 4-6 łyżek zimnej wody
  • szczypta soli
Wykonanie ciasta:

1. Składniki na ciasto zagnieć szybko (wody na początek dodajcie 4 łyżki, jeżeli ciasto będzie twarde, to dodajcie pozostałe dwie łyżki).
2. Uformuj z ciasta kulę i owiń ją w folię spożywczą.
3. Włóż ciasto na godzinę do lodówki.
4. Wyłóż rozwałkowane ciasto (można też rozłożyć je palcami) na dno formy do pieczenia (forma może być wyłożona papierem do pieczenia lub delikatnie posmarowana tłuszczem i posypana mąką).
5. Piecz w rozgrzanym piekarniku do 180 stopni przez około 20 minut - ciasto musi się zarumienić.
6. Gotowe ciasto zostaw do ostygnięcia i nie wyjmuj go z formy.



Składniki na słoną masę karmelową (przepis ze strony BBC):


  • 200 gramów masła
  • 400 gramów skondensowanego mleka słodzonego
  • 4 łyżki miodu lub golden syrup
  • 1 łyżeczka soli morskiej

Wykonanie masy:

1. Wszystkie składniki przełóż do rondla z grubym dnem i gotuj przez około 10 minut - mieszaj masę.
2. Gęstą masę wylej na kruche ciasto.
3. Odstaw do całkowitego ostygnięcia.



Składniki na polewę:


  • 180 gramów mlecznej czekolady
  • garść orzechów laskowych, pociętych na małe kawałki

Wykonanie:

1. W kąpieli wodnej rozpuść czekoladę.
2. Dodaj do orzechy i dobrze wymieszaj.
3. Wylej polewę na karmel i odstaw do ostygnięcia.

Smacznego :)

11 komentarzy:

  1. też się do niego przymierzam :) taka wersja podoba mi się nawet bardziej od oryginału :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy go nie jadłam, a tak pysznie się zapowiada. SUper :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie próbowałam jeszcze sama go zrobić, ale twoje wykonanie zachęca ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też chciałabym wypróbować, ale w wersji bezglutenowej :) bo glutenowe jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda rewelacyjnie, na pewno wypróbuję ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta wersja też musi być pyszna. Ja też zmodyfikowałam ciasto milionera i przechrzciłam na ciasto miliardera, bo ulepszona wersja jest jeszcze lepsza!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam to ciasto ;d zawsze wychodzi i do tego jest takie pyszne mmmmmmm.....

    OdpowiedzUsuń
  8. Nazwa jest tak interesująca, że dla niej samej trzeba zrobić:)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda baaardzo apetycznie! I bez jajek! Super!

    OdpowiedzUsuń
  10. Smacznie wygląda :D wiele słyszałam o tym cieście, ale nigdy nie miałam okazji spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mega słodkie i mega rewelacyjne ciasto:) Na początku myślałam że mi nie wyjdzie masa, bo po ok 5 min. gotowania oddzieliło mi się masło. Dodałam dwa rodzaje masła (trochę w kostce a trochę zwykłego do smarowania, to co miałam akurat w domu:)), ale na szczęście po zlaniu wyszła całkiem dobra masa. Po ostudzeniu ciasta było jeszcze nadal "lepkie" przy krojeniu i był aż za słodkie (dla mnie:). Włożyłam je do lodówki i po zastygnięciu wyszło przepyszne ciasto. Na pewno jeszcze je zrobię:)
    pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń