15 stycznia 2013

GOTOWANY SERNIK Z POLEWĄ CZEKOLADOWĄ



Przeglądając rodzinny notes z przepisami natknęłam się na sernik, o którym wcześniej nawet nie słyszałam. Ciasto jest naprawdę dobre i cieszę się, że je upiekłam. Sernik nie opada i jest bardzo szybki w przygotowaniu. W smaku delikatny i puszysty. 
Polecam!

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 


Składniki na kakaowe kruche ciasto:


  • pół kg mąki
  • 3 żółtka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3/4 kostki zimnego masła, czyli 150 gramów
  • 3 łyżki kakao
  • szklanka cukru pudru
  • 2-3 łyżki śmietany 18%


Wykonanie:

1. Z podanych składników zagnieć ciasto. Nie trzeba go długo wyrabiać.
2. Z ciasta uformuj kulę i zawiń ją w folię spożywczą. Włóż ją do lodówki na godzinę.
3. Ciasto podziel na trzy części. Przygotuj trzy części papieru do pieczenia.
4. Na posypanym mąką jednym kawałku papieru rozwałkuj jeden kawałek ciasta - musisz otrzymać spory prostokąt (najlepiej odrysować sobie na papierze spód prostokątnej blachy do pieczenia, oczywiście rozwałkuj ciasto na drugiej stronie, tam gdzie nie ma atramentu).
5. Nakłuj ciasto widelcem.


6. Wyrównaj boki ciasta. Przełóż ciasto na papierze do blachy i piecz około 15 - 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C. 
7. Tak samo zrób z pozostałymi dwiema częściami ciasta. 
8. Odstaw blaty do całkowitego wystygnięcia. 



Składniki na masę:
  • 1 kg tłustego/półtłustego twarogu (trzykrotnie mielonego albo z wiaderka)
  • 180-190 gramów masła
  • pół szklanki mleka
  • 1 szklanka cukru
  • 2 budynie waniliowe* (takie na pół litra mleka)
  • 2 łyżeczki esencji waniliowej (lub cukier waniliowy)
  • 3 jajka
  • bakalie (ilość dowolna), opcjonalnie
* chodzi o proszek

Wykonanie:


1. Do dużego garnka przełóż: ser, masło, cukier, jajka, esencję waniliową.


2. Mieszaj składniki (trzepaczką) i jednocześnie gotuj je na małym ogniu. 


3. Kiedy zaczną pojawiać się pęcherzyki powietrza wlej do masy budynie wymieszane w mleku. Mieszaj szybko aż do zgęstnienia masy.
4. Gorącą połowę masy wylej na jeden blat ciasta, połóż na tym drugi blat a na niego wylej pozostałą część masy. Przykryj trzecim blatem. 
5. Ciasto już polane polewą odstaw w chłodniejsze miejsce na około 12 godzin, żeby zmiękły blaty. 
6. Po tym czasie ciasto powinno się trzymać w lodówce. 

Składniki na polewę czekoladową:

  • 65 gramów ciemnej czekolady
  • 65 gramów mlecznej czekolady
  • 2 łyżki masła
  • 3 łyżki kremówki


Wykonanie:

1. Wszystkie składniki gotuj na małym gazie aż do rozpuszczenia się czekolady. Mieszaj masę cały czas. 
2. Gorącą polewę wylej na ciasto i równo ją rozsmaruj. 

Smacznego :)

  





20 komentarzy:

  1. Takiego jeszcze nie jadłam. Fajnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musze w końcu zrobić taki gotowany sernik :D

    OdpowiedzUsuń
  3. pięknie wygląda :D aż nabrałam ochoty na coś słodkiego :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam takiego przepisu? Myślę, że naprawdę może być dobry!!! Spróbuję następnym razem upiec taki sernik!Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. O takim serniku jeszcze nigdy nie słyszałam- tym bardziej nie jadłam. Bardzo ciekawy przepis.

    OdpowiedzUsuń
  6. serniki są wspaniałe. A zwłaszcza te, z dawnych rodzinnych notesów ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pięknie. NIe jadłam takiego jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Takiego serniczka to sam Gordon Ramsay by się nie powstydził :)wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja Mama ostatnio szukała przepisu na sernik, który nie zrobi jej żadnych psikusów - myślę, że ten byłby idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam serniki jednak nigdy sama nie robiłam gotowanego...muszę kiedyś spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  11. :)We wczesnych latach 90-tych ubiegłego stulecia, sernik ten był małym hitem na rynku kulinarnym.Co prawda znam przepis na kilka warstw kruchego ciasta przekładanego serem, ale Twój jest zapewne równie dobry. Próbowałam różnych wariacji z gotowanym serem:, przekładany herbatnikami i co uważam za bardzo dobry pomysł przekładany biszkopt, coś w rodzaju tortu serowego. Zasad jest prosta: gotowany ser przed wyłożeniem na pokrojone blaty biszkoptu trzeba trochę przestudzić.Polecam wypróbowanie bo naprawdę warto. Wierzch takiego tortu polać najlepiej czekoladą. Pozdrawiam i życzę smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłam dziś to ciasto z Twojego przepisu. Na razie stoi w lodówce :) Mam nadzieję, że będzie smaczne :) i masa zastygnie na tyle żeby można je łatwo pokroić... pozdrawiam Gosia

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja mama zawsze taki robi, ale zamiast ciasta kladziemy na podstawę petibery, które super miękną i pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. robiłam wczoraj i niestety wyszedł rzadki, może to wina sera z wiaderka, który okazał się masą serową....następnym razem robię z normalnego sera...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem proszę zwrócić uwagę na procent tłuszczu w takim twarogu. Im tłuszczu więcej, tym lepiej. Pozdrowienia świąteczne :)

      Usuń
  15. Dziękuję Ci Kobieto za ten przepis!!! Uratowałaś mnie przed pieczeniem kolejnej szarlotki, która mi się przejadła, ale niestety nie moim łasuchom. Gdy upiekłam po raz pierwszy ten serniczek, byli bardzo zaskoczeni, że to nie szarlotka...ale od tamtej pory życzą sobie teraz tylko sernik.
    I myślę, że w najbliższe Święta również będziemy delektować się jego smakiem. Jest przepyszny.
    Życzę Ci samych radosnych chwil
    pozdrawiam - Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję za przemiły komentarz :). Cieszę się, że Twoim łasuchom tak bardzo smakuje ciacho z mojego przepisu :). Bardzo miło mi to czytać! Również pozdrawiam świątecznie :)

      Usuń
  16. Zgadza sie, tez dzis upiekłam na 50 ur mojej mamy, jest naprawde tak pyszny na jaki wyglada :)

    OdpowiedzUsuń