31 stycznia 2013

DOMOWE CUKIERKI A'LA KRÓWKI



Te cukierki w smaku bardzo przypominają kupne krówki, ale mamy pewność, że nie ma w nich żadnej niepotrzebnej chemii. Dodatkowo dodałam do nich orzechy i sezam. Oba składniki można pominąć lub zamienić z kokosem lub makiem. 
Do krówek można dodać też dwie łyżki masła, aby były jeszcze smaczniejsze. 
Jedyną trudnością w zrobieniu krówek stanowi odpowiednio długie gotowanie, niestety w dużej mierze oparte na wyczuciu (radzę wypróbować sposób z punktu 4). Dobrze przygotowane cukierki będą miały ciągnące środki i kruchą otoczkę. 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 


Składniki:

  • 2 szklanki cukru
  • 2 szklanki pełnego mleka
  • 2 łyżeczki esencji waniliowej lub saszetka cukru pudru
  • 2 łyżki podprażonego sezamu
  • 2 łyżki drobno posiekanych prażonych orzechów (użyłam laskowych)


 Wykonanie:

1. W rondlu z grubym dnem gotuj cukier z mlekiem i esencją waniliową. Pamiętaj, żeby gotować na małym ogniu (mikstura może wykipieć) i raz na jakiś czas mieszać.
2. Po mniej więcej półtorej godziny (czasami potrafi to zająć i dwie godziny) płyn powinien zmienić kolor na kawę z mlekiem. Będzie go też mniej i będzie gęstszy.
3. Wsyp do masy orzechy i sezam.
4. Na spodeczek nalej łyżeczkę masy - jeżeli bardzo szybko zacznie zastygać, to znaczy, że można płyn przelać do foremek (użyłam małych silikonowych gwiazdek).
5. Odstaw w chłodne miejsce do zastygnięcia.

Smacznego :)

22 komentarze:

  1. Świetny, prosty przepis na domowe krówki, które uwielbiamy :) Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli smakują jak krówki to znaczy, że są pyszne. Twoje oprócz smaku mają jeszcze piękny wygląd:)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne:) bardzo fajny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno temu zrobiłam raz, zniechęciło mnie jednak troszkę długie stanie przy garnku

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje ulubione cukierki. :) Wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają uroczo!
    aż mam ochotę na jedną.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł:) Idealne na słodki prezent:)

    OdpowiedzUsuń
  8. super wyglądają rewelacja możesz zostać moim obserwatorem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. u mnie w domu taka masa wzbogacona o masło (po zdjęciu z kuchenki i wystudzeniu wkręca się masło) jest "prawdziwym" kajmakiem, którym polewamy kruche spody i to jest mazurek o który wszyscy się biją ;)
    pozdrawiam:
    Rogalik
    http://poszukiwaniasmaku.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie z bardzo podobnej masy smarowano wafle :) Pozdrowienia :)

      Usuń
  10. Uwielbiam krówki, fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak jak koleżanka wyżej uwielbiam krówki! Kupuję kilogramami dla siebie i znajomych prosto od producenta!!! Ale jak bee miała teraz ochotę to sobie zrobię Twoje!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. cudne! i z pewnością wspaniałe w smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dawno temu, jako całkiem młoda "dziewczynka" próbowałam zrobić krówki, ale mi nie wyszły i później zaniechałam już kolejnych podejść. Twoje zdjęcia jednak mnie zachęcają by spróbować jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te wyjdą, tylko trzeba je naprawdę długo gotować :). Powodzenia!

      Usuń
  14. Dziękuję za tyle miłych komentarzy :))))

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam krówki, a takie domowe to musi być niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. jaaaa, krówki, chcemy chcemy duuuuużo! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. bardzo chciałabym je zrobić moim maleństwom...ale niestety: nie możemy używać mlakai cukru białego...
    czy może ktoś zna jakąś alternatywę podobną smakiem do tych tutaj,ale bez tych dwuch składników?
    ...bo nie wiem,czy mleko sojowe czy ryżowe się do tego nadaje,a to mleko bez laktozy również odpada,bo chodzi o proteiny.
    pozdrawiam ciepło wszystkich! :)

    OdpowiedzUsuń