6 stycznia 2013

CIASTO "AFTER EIGHT"



 Połączenie czekolady z mięta jest jedną z moich ulubionych kombinacji smakowych. Pierwszy raz skosztowałam jej będąc małą dziewczynką: przyjaciel mojego taty przywiózł nam z Niemiec czekoladki "After eight". Zakochałam się w ich smaku!
Dzisiejsze ciasto to klasyczne i ciężkie brownie połączone z lekką lukrową masą miętową. Polecam przepis wszystkim amatorom moich ulubionych czekoladek :).

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 



Składniki na brownie:


  • 170 gramów masła
  • 170 gramów ciemnej czekolady
  • 230 gramów cukru
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • szczypta soli
  • 3 jajka
  • 100 gramów mąki


Wykonanie:

1. Nagrzej piekarnik do 160 stopni C.
2. Natłuść i posyp mąką 23 cm tortownicę.
3. W rondelku rozpuść czekoladę i masło. Ważne, żeby cały czas mieszać i gotować na małym ogniu. Od razu po rozpuszczeniu czekolady zdejmij rondel z gazu.
4. Za pomocą trzepaczki wmieszaj w czekoladową masę cukier.
5. Stopniowo dodawaj do masy roztrzepane jajka. Ważne, żeby po dodaniu ich do masy, bardzo szybko mieszać masę - czekolada może być wciąż ciepła, więc istnieje ryzyko, że zetnie się białko.
6. Dodaj do masy esencję i sól.
7. Stopniowo dodawaj do ciasta mąkę.
8. Dobrze wymieszane ciasto wylej do tortownicy i wstaw ją do piekarnika.
9. Piecz około 35-40 minut - patyczek włożony w środek ciasta, po wyjęciu ma być PRAWIE czysty. Ciasto ma odchodzić od brzegów tortownicy.
10. Upieczone ciasto odstaw do ostygnięcia.


Składniki na masę miętową:


  • 1,5 szklanki cukru pudru
  • 3 kopiaste łyżki miękkiego masła
  • 3 - 4 łyżki kremówki lub słodzonego mleka skondensowanego
  • 1 łyżeczka esencji miętowej lub 2 łyżki likieru miętowego


Wykonanie:

1. Wszystkie składniki wymieszaj trzepaczką na jednolitą masę - musi mieć konsystencję majonezu. Jeżeli jest za gęsta dodaj odrobinę więcej kremówki. Jeżeli jest za rzadka dodaj ciut więcej cukru pudru.
2. Wylej masę na zimne brownie.
3. Wstaw do lodówki na około 20 minut.

Składniki na czekoladową polewę:


  • 100 gramów ciemnej czekolady
  • 2 łyżki masła
  • 3 łyżki kremówki


Wykonanie:

1. Kiedy miętowa masa będzie zastygać w lodówce przygotuj polewę.
2. Na małym ogniu w rondelku rozpuść czekoladę wraz z masłem i kremówką. Mieszaj masę i zdejmij z ognia od razu po dobrym połączeniu się składników.
3. Włóż palec do czekolady - jeżeli jest gorąca, odstaw ją do ostygnięcia - co jakiś czas ją mieszaj.
4. Schłodzoną, ale wciąż płynną polewę, wylej na ciasto. Obracając tortownicę wyrównaj powierzchnię polewy.
5. Przykryj tortownicę folią spożywczą i wstaw ciasto na parę godzin do lodówki.
6. Brownie podawaj pokrojone na cienkie kawałki.

Smacznego :)

  

27 komentarzy:

  1. Kocham after eight, będę musiała zrobić taki torcik. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny blog, bardzo mi się podoba! Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat poszukiwałam przepisu z wykorzystaniem likieru miętowego, bo już za długo zalega on w szafce. No i proszę, natrafiam na przepis o jakim właśnie myślałam :) After eight lubię, więc i takie ciasto na pewno mi zasmakuję, zrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i zrobiłam! Wyszło super smaczne, miętowe, czekoladowe, mmm.. poezja :) Dziękuję za przepis i zapraszam do podejrzenia efektu :)

      Usuń
  4. Wygląda cudownie, tyle czekolady <3

    OdpowiedzUsuń
  5. hmm to ciacho musi być naprawdę pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Spodobałoby się mojej Mamie, bo uwielbia takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje ulubione smaki ! Zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj połączenie smaków takie jakie uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam takie połączenie smaków :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe, eleganckie połączenie.Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  11. to ciasto.. czysta rozkosz.
    a ja strasznie lubię czekoladowe after eight.
    mięta z czekoladą to cudowne, orzeźwiające połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  12. jak ja lubię połączenia czekolady z miętą, ciasto wygląda i pewnie smakuje rewelacyjnie! genialny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  13. gdzie kupię likier miętowy/esensje miętową ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można kupić w internetowych sklepach, widziałam na allegro. Pozdrawiam

      Usuń
    2. A mnie ciekawi ta esencja waniliowa. To coś innego niż zwykły aromat, olejek?

      Usuń
    3. Esencja waniliowa to spirytus z duza iloscia wanilii. Esencja jest duzo lepsza od olejku.

      Usuń
  14. Przepyszny torcik - robiłam i jadłam. Wszyscy są zachwyceni. Bardzo dziękuję za cudowny przepis :*
    Pani Aleksandro, a nie ma Pani jakiegoś przepisu na pyszną masę marcepanową? Bo byłaby to też cudowna wariacja tego przepisu :)
    -Pozdrawiam-Ania

    OdpowiedzUsuń
  15. BOOOOSKI zrobiłam na Święta i cała rodzinka dzisiaj się zajadała :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hmm.. Brownie samo w sobie pyszne, ale w masie miętowej czuje się za dużo cukru [ale to moja opinia]. Robiłam ściśle wg. Twojego przepisu. Nie mniej jednak rodzinie mojego chłopaka bardzo smakowało (uff.. !) :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda przepysznie. Zrobię na pewno na swoje urodziny :) Mam pytanko czy wie ktoś może jak zachowuje się takie ciasto w połączeniu z mąką ryżową ?? Muszę zrobić taką wersję dla bezglutenowca... Proszę o radę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak pomóc, bo nie piekłam tego ciasta na mące bezglutenowej. Będziesz musiała poeksperymentować na własną odpowiedzialność. A może zamiast ryżowej kupisz specjalnie przygotowaną mieszankę mąk bezglutenowych do wypieków? Najlepiej upiecz ciasto jeszcze przed urodzinami, na próbę.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Witam :-)
    Ciasto z opisu brzmi i wygląda obłędnie :-) już wiem co podam na swoje urodziny :) mam jednak pytanie o kremówkę - czy ma ona być ubita? kremówka: 30 czy 36%?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :)

      Kremowki nie ubijaj. Z tego co pamietam to uzylam 36%.
      pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń