3 listopada 2012

CYDROWA GALARETKA Z GRANATEM


For recipe in English, please scroll down.
Bardzo prosty przepis na smaczną galaretkę alkoholową. Deser idealny na romantyczną kolację :).
Jeżeli chcesz, aby owoce znajdowały się nie tylko na spodzie galaretki, musisz zamieszać galaretkę kiedy będzie tężeć (deser będzie mniej stabilny, więc lepiej go wtedy podawać w kieliszku, np. do wina).

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 




Składniki:


  • 100 gramów cukru
  • 1 granat
  • 6 listków żelatyny
  • 500 ml cydru gruszkowego (można zamienić na szampan)


Wykonanie:

1. Do garnka wsyp cukier i wlej 100 ml wody. Gotuj na małym ogniu. Mieszaj, aż cukier się rozpuści. Kiedy zacznie wrzeć, zdejmij z ognia.
2. Do miski z lodowatą wodą włóż żelatynę. Po około 5 minutach wyciśnij wodę z żelatyny  i przełóż ją do syropu cukrowego. Mieszaj do rozpuszczenia się składników.
3. Wsyp do mikstury miąższ granatu.
4. Delikatnie i po ściance garnka wlej do syropu cydr albo szampan. Zamieszaj.
5. Przelej płyn do szklanek/kieliszków i wstaw do lodówki na całą noc.


Pear cider jelly with pomegranates:


Ingredients:


100 g sugar
1 pomegranate
6 gelatine sheets
500 ml pear cider (or any other cider/champagne)


1. Put the sugar and 100 ml cold water in a saucepan and cook over a low heat until dissolved. Bring it boil and cook for another one minute. Set aside for 10 minutes.
2. Place the gelatine in a bowl with very cold water. Leave to stand for five minutes (gelatine must be very soft). Squeeze the gelatine over the bowl to remove the excess water and place it into pan with the sugar syrup. Stir until gelatine will dissolve.
3. Slowly pour the cider down the side of pan (bubbles will retain) into gelatine mixture. Stir lightly and pour mixture into prepared tumblers.
4. Prepare pomegranate seeds and place them into tumblers. If you would like to have pomegranate seeds all over the jelly you need to mix it when jelly will start to set.
5. Place jellies in fridge for few hours (or overnight).

18 komentarzy:

  1. Wygląda cudownie! Tak klimatycznie. Ja ostatnio robiłam galaretkę z białej herbaty , również z dodatkiem granatów;)

    miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda cudnie, elegancko :). Musi smakować równie dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie się prezentuje! Piękne zdjęcia. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie sie prezentuje na tych zdjęciach ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale to fajnie wygląda, a jak musi smakować!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. nigdy nie słyszałam i nigdy nie jadłam, ale podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawda jest taka, że gdzie granaty tam i ja :) rewelacyjny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny przepis i ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam z szampanem. Pycha! Podałam w szampanówkach. Hit przyjęcia! Asia z Grudziądza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Asiu cieszę się, że i ciasto i galaretka wyszły! Pozdrowienia!

      Usuń
  10. Wow :) przywiodły mnie tu zdjęcia, są po prostu super :)

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda znakomicie, jak z dobrej restauracji!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda niesamowicie. Zapisuję sobie, zrobię z pewnością.
    Mam spory zapas cydru z kwiatów bzu, też powinien dobrze smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O rany!!! Niezwykle zmysłowe żelki...zdjęcia faktycznie genialne!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi super! Mam akurat cydr domowej roboty od znajomych ;)
    Mam tylko pytanie: jak przeliczyć żelatynę z listków na zwykłą sproszkowaną? Ile jej wtedy wziąć?
    Pozdrawiam, Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu zawsze mam problem - kiedys czytalam, ze jeden listek odpowiada jednej lyzeczce, ale nie zawsze (zelatyna zelatynie nie jest rowna). Najlepiej jest podliczyc ile wychodzi plynu i uzyc zelatyny zgodnie z instrukcja na opakowaniu. Pozdrawiam :)

      Usuń