20 listopada 2012

GULASZ PO CYGAŃSKU


Pyszny i rozgrzewający obiad. Przepis moja Mama dostała od swojej koleżanki Ewy. Po zmodyfikowaniu powstał pyszny sos (Mama dodała papryki, zioła). Naprawdę polecam. Zamarzył mi się taki gulasz z plackiem ziemniaczanym. Pycha!

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 




Składniki:


  • Pół kg mięsa wieprzowego, np. łopatki
  • 5 ogórków konserwowych
  • 2 średnie cebule
  • 2 łyżki papryki słodkiej
  • 1 czerwona świeża papryka
  • pół papryczki chilli
  • 2 łyżki ketchupu
  • świeżo mielony pieprz 
  • sól
  • olej
  • 2 łyżki mąki
  • łyżka suszonego majeranku
  • 2 liście laurowe
  • 4 ziarnka ziela angielskiego


Wykonanie:

1. Cebulę pokrój w średnią kostkę i zeszklij ją na oleju.
2. Mięso pokrój w kostkę i przypraw je solą i pieprzem.
3. Na osobnej patelni usmaż aż się zrumieni.
4. Pod koniec smażenia mięsa dodaj do niego cebulę.
5. Dodaj do mięsa mąkę, liście laurowe, ziele angielskie i paprykę w proszku. Podlej mięso wrzątkiem i duś na małym ogniu, aż mięso będzie miękkie.
6. W międzyczasie (pod koniec gotowania) dodaj do sosu pokrojoną w paseczki świeżą paprykę i drobniutko pokrojoną chilli.
7. Kiedy mięso będzie zupełnie miękkie przypraw gulasz majerankiem, pieprzem i ketchupem. Wymieszaj i zagotuj sos.
8. Przed samym podaniem wymieszaj sos z ogórkami pokrojonymi w kostkę.
9. Podawaj z kaszą, ziemniakami, kopytkami, plackiem ziemniaczanym albo ryżem.

18 komentarzy:

  1. pyszny obiadek:) w sam raz na jesień:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja ostatnio mam zajawkę na gulasze. Ten wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja już robiłam według tego przepisu i rewelacja,wreszcie umiem zrobic gulasz,dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam wczoraj! Wyszedł pycha! Przesadziłam z ostra papryką, ale mimo to było super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Gulasz przepyszny, palce lizać!!!! Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gulasz po cygańsku ugotowała Pani Daria Sokołowska :)

    [img]http://i62.tinypic.com/v45kdh.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń