14 maja 2013

SCHAB PIECZONY ZE ŚLIWKAMI NADZIEWANYMI CZOSNKIEM



Schab to zdecydowanie moje ulubione mięso. Uwielbiam je w sosach czy właśnie w pieczeniach. Wersja ze śliwkami i czosnkiem była (i jest) przygotowywana przez moją Mamę już od kilkunastu (kilkudziesięciu?) lat. 
Mam nadzieję, że zasmakuje Wam tak samo jak nam :). 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 



Składniki:


  • 1,5 kg ładnego i okrągłego schabu
  • około 20 suszonych śliwek i 10 ząbków czosnku
  • sól 
  • pieprz

Wykonanie:

1. Umyj i osusz papierowymi ręczniczkami schab.
2. Natnij mięso wzdłuż w dwóch miejscach (patrz 2 zdjęcie poniżej). 
3. W mięso wetrzyj sól i pieprz.
4. Każdą śliwkę nadziej połówką ząbka czosnku. 


5. W nacięciach układaj śliwki (być może będziesz potrzebować ich więcej niż 20. Wszystko zależy od wielkości schabu). 


6. Bardzo ciasno zwiąż mięso. Staraj się, aby śliwki były umiejscowione pod mięsem. 


7. Wstaw mięso na noc do lodówki. 
8. Tak przygotowane mięso przełóż do rękawa do pieczenia. Wlej do niego około 2 szklanek wody. Zamknij rękaw.
9. Nagrzej piekarnik do 200 stopni i piecz mięso przez około półtorej godziny (wszystko zależy od piekarnika i wielkości schabu).
10. Po upieczeniu rozetnij rękaw i pokrój mięso na plastry.


11. Rozetnij sznurek i pokrój mięso na plastry. 


12. Podawaj z wytworzonym się podczas pieczenia sosem (można go delikatnie zagęścić skrobią kukurydzianą). 


Smacznego :))

2 komentarze:

  1. bardzo lubię schab w takim wydaniu:) prezentuje się świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo matuniu jak ja dawno nie jadłam tak przyrządzonego schabu, hmmm w ogóle dawno nie jadłam schabu. Dziękuję za przypomnienie i to w tak niesamowity, apetyczny sposób. Pozdrawiam Viola

    OdpowiedzUsuń