28 stycznia 2015

MAROKAŃSKIE NALEŚNIKI BAGHRIR


Od bardzo dawna chciałam wypróbować te naleśniki i w końcu wczoraj zrobiłam pierwsze na próbę. Przepis dostałam od znajomej arabki :). 
Baghrir mają bardzo ciekawą, "gąbczastą" konsystencję i mocno drożdżowy smak. Podane z miodem lub dżemem smakują naprawdę dobrze. 
Polecam wszystkim amatorom naleśników i placków. 


Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).




Składniki na około 10 placków:

  • 1 szklanka drobnej semoliny
  • około 0,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka ciepłego mleka 
  • 0,5 szklanki ciepłej wody
  • 2 żółtka
  • 1,5 łyżeczki suchych drożdży
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 3 łyżki cukru
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • dżem, masło, miód (do podania)


Wykonanie:

1. W ciepłej wodzie wymieszaj drożdże z 1 łyżką cukru. Odstaw, aby drożdże mogły "ruszyć".
2. Do miski wsyp mąkę, semolinę, pozostały cukier, sól, proszek do pieczenia. Wymieszaj. 
3. Dodaj do suchych składników ciepłe mleko, żółtka i spienione drożdże. 
4. Miksuj całość mikserem z końcówką do ucierania masła. Ciasto będzie miało bardzo rzadką konsystencję.
5. Przykryj miskę folią spożywczą i przełóż naczynie do ciepłego miejsca (u mnie obok kaloryfera). Pozostaw ciasto do wyrośnięcia na około 1 godzinę. 
6. Rozgrzej patelnię.
7. Wyrośnięte ciasto zamieszaj. 
8. Na środku patelni wylej jedną małą chochelkę ciasta. Nie rozprowadzaj go! Po chwili na jego powierzchni zaczną pokazywać się pęcherzyki i dziurki. 
9. Każdego naleśnika smaż tylko z jednej strony, placki będą gotowe, kiedy wierzch będzie zastygnięty. Smażyłam bez tłuszczu. 
10. Podawaj z masłem i miodem lub dżemem. Można też w garnuszku rozpuścić masło z miodem i takim sosem polać placki. 


Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. uwielbiam je ;)) a najbardziej mi smakują polane sosem z miodu , masła i cytryny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. są dla mnie totalną nowością - którą z pewnością niedługo opatentuję u siebie w domu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uroczo wyglądają... :) a że naleśniki lubię to muszę spróbować tej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oryginalne i smakowicie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znałam tych naleśników, ale urzekły mnie tymi dziurkami. Na pewno są pyszne.

    OdpowiedzUsuń