30 stycznia 2015

DROŻDŻÓWKI - RÓŻYCZKI Z SEREM I RODZYNKAMI


W zeszycie mojej mojej mamy znalazłam przepis na drożdżówki - różyczki. Pewnie ma z 20 albo i więcej lat! Przepis był z dżemem, ale ja postanowiłam zrobić je z cytrynowym twarożkiem. Bułeczki wyglądają cudownie na stole.
Polecam!

Z przepisu wychodzi około 10 sporych bułek. 

Przepis ze zdjęciami krok po kroku. 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).




Składniki na ciasto:

  • 300-350 gramów mąki pszennej
  • ziarenka z 1 laski wanilii (lub cukier waniliowy)
  • pół szklanki ciepłego mleka
  • 1 jajko
  • 50 gramów cukru
  • 50 gramów rozpuszczonego masła, przestudzonego
  • 13 gramów świeżych drożdży (lub 1 łyżeczka suchych)
  • większa szczypta soli


Składniki na farsz:

  • trochę więcej niż pół szklanki rodzynek (u mnie bursztynowe)
  • wrzątek
  • skórka z połowy lub całej cytryny
  • 250 gramów twarogu śmietankowego
  • cukier waniliowy
  • około 40 gramów cukru
  • 1 jajko
Składniki na "smarowidełko":

  • 1 jajko
  • czubata łyżka margaryny, rozpuszczonej i schłodzonej

Wykonanie:

1. Rodzynki zalej wrzątkiem i pozostaw do całkowitego schłodzenia się wody. 


2. Do twarogu dodaj jajko, dobrze odcedzone rodzynki, cukier, skórkę z cytryny, cukier waniliowy. Wymieszaj, aby dobrze połączyć składniki. 


3. Drożdże, cukier i 50 gramów mąki rozpuść w ciepłym (nie gorącym!) mleku. Odstaw do spienienia się masy. 
4. Pozostałe składniki na ciasto wymieszaj w misce i dodaj do nich drożdże. Zacznij wyrabiać. Ciasto nie ma się kleić do rąk i być bardzo plastyczne. Być może będziesz potrzebować ciut więcej mąki.
5. Przykryj miskę folią spożywczą i odstaw ciasto na godzinę do wyrośnięcia (u mnie koło kaloryfera). 
6. Wyrośnięte ciasto podziel na 8-10 kulek. 
7. Rozwałkuj kule na okręgi. 


8. Każdy okręg natnij w 3 miejscach. 


9. Na środku połóż farsz. 


10. Zlep ze sobą jeden płatek ciasta. 


11. Zlep drugi płatek. 


12. Zlep trzeci. W ten sposób powstanie różyczka. 



13. Bułki ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Dodatkowo posmarowałam go tłuszczem i posypałam mąką. Pamiętaj o zachowaniu odstępów, bo bułki jeszcze mocno urosną. 


14. Każdą bułkę posmaruj wymieszaną margaryną z jajkiem ("smarowidełko"). 


15. Bułki piekłam w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Gotowe będą zarumienione.


Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Wspaniałe różyczki. Smak i wygląd
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis na smaczne i ładne drożdżówki. Pysznie wyglądają :) Farsz doskonały. Czasami taki robię do naleśników.

    OdpowiedzUsuń