21 maja 2011

PYSZNIE CZEKOLADOWY TORCIK SERDUSZKO


Śmiało mogę powiedzieć, że jest to najlepsze ciasto czekoladowe, jakie upiekłam. Jest delikatne, wilgotne i puszyste. Krem to marzenie :).



Ciasto jest maleńkie i w zasadzie tylko dla dwóch osób. Do jego wykonania będą potrzebne dwie formy w kształcie serca i o rozmiarze mniej więcej kobiecej dłoni.
Pieczemy około 20 minut, samo przygotowanie to około 15 minut.
Przepis pochodzi z magazynu "Baked and Delicious".

Składniki:

  • 100 gram mąki self-raising (przepis na mąkę znajdziecie tu)
  • 3 łyżki dobrego kakao
  • 100 gram niesolonego masła (o temperaturze pokojowej)
  • 100 gram drobno-mielonego cukru
  • 2 jajka
  • Pół łyżeczki waniliowego ekstraktu
  • Pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 lub dwie łyżki mleka
  • 50 gram cukru (na masę)
  • 50 ml skondensowanego i niesłodzonego mleka (na masę)
  • 75 gram dobrej gatunkowo gorzkiej czekolady (ja dałam 90 gram) (na masę)
  • 25 gram niesolonego masła (ja dałam około 30 gram) (na masę)
  • Pół łyżeczki ekstraktu waniliowego (na masę)


 Wykonanie:

1. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni C.
2. Natłuszczamy formy do ciasta i posypujemy je mąką (może też być kasza manna, semolina czy bułka tarta).
3. Wszystkie składniki na ciasto łączymy ze sobą w dużej misce.


4. Dzielimy ciasto na dwie części  i przekładamy do forem (do około 3/4 wysokości). 


5. Upieczone ciasto odkładamy do ostygnięcia.
6. W międzyczasie przygotowujemy masę (fudge icing).


7. W rondlu i na bardzo małym ogniu łączymy ze sobą cukier i mleko skondensowane. Kiedy zacznie się gotować odstawiamy z ognia.
8. Czekoladę rozpuszczamy w gorącym płynie.
9. Kiedy mikstura nam się trochę ostudzi, ale dalej będzie ciepła. Miksujemy ją z masłem i wanilią, aż będzie puszysta i aksamitna.
10. Zakrywamy miskę folią i odstawiamy, aby masa zgęstniała.
11. Zimną masą smarujemy jedno ciasto. Nakładamy na to drugie serduszko i rozsmarujemy resztę masy na wierzch i boki ciasta.

Smacznego!

12 komentarzy:

  1. Mam podobne formy silikonowe, już wiem do czego je wykorzystać :)Przepis zapisuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po składnikach masy coś czuję, że to byłby zdecydowanie mój faworyt. Mam obawy, że zjadłabym oba sama...samolubnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo bardzo są te zawijaski na wierzchu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda rewelacyjnie! Gratuluję wspaniałego wypieku!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. co za... rozkosz!
    powalające. ta ilośc czekolady, mm ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, ja u Ciebie chyba pierwszy raz...:) Śliczne to ciacho:):) Naprawdę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję wszystkim :). Miałam wenę :). Żadne inne ciasto nie sprawiło mi tyle radości, jak to serce :). Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda rewelacyjnie;) Dając je w prezencie można powiedzieć, że przychodzi się z "sercem na dłoni" ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda jak dzieło sztuki! piękne

    OdpowiedzUsuń