18 marca 2014

KOTLETY DROBIOWO-SEROWE Z NATKĄ PIETRUSZKI





Ostatni raz przygotowałam kotlety drobiowe z serem dobre kilka lat temu, a sam przepis dostałam od koleżanki dekadę temu. 

Kotlety najbardziej nam smakują z dipem czosnkowym i pieczonymi ziemniakami. 
Polecam przygotować ten bardzo prosty obiad przy najbliższej okazji.

Ewa :)

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 




Składniki na mniej więcej 7 kotletów:


  • 1 pojedyncza pierś z kurczaka
  • 4 łyżki sera żółtego, przetartego na tarce lub drobno pokrojonego
  • 1 łyżka majonezu
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej lub skrobi kukurydzianej
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 1 jajko
  • garść natki pietruszki, drobno poszatkowanej
  • sól
  • pieprz


Wykonanie:

1. Pierś pokrój w drobną kostkę.
2. Czosnek przeciśnij przez praskę.
3. Wymieszaj ze sobą wszystkie składniki na kotlety i wstaw do lodówki na minimum dwie godziny.






4. Rozgrzej masło klarowane (lub inny tłuszcz) na patelni, a następnie łyżką wykładaj masę na patelnię i smaż placuszki po obu stronach na złoty kolor.
5. Podawaj na ciepło.

Smacznego :)

8 komentarzy:

  1. Robię dzisiaj na obiad! Lubię takie jedzenie, na które składniki zawsze mam w lodówce. Jolanta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Ewo zrobiłam na obiad i rodzina zachwycona! Naprawdę te kotlety są przepyszne! Już dwa razy je robiłam i dzięki nim przełamałam nudę w kuchni. Pozdrawiam wiosennie z Warszawy, Jolanta

      Usuń
  2. świetny pomysł:) wykorzystam przepis przy najbliższej okazji:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne kotleciki. A ja akurat jakiegoś fajnego przepisu szukam na kotlety z kurczaka.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też takie robię;)) Rodzinka je po prostu uwielbia:)) pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
  5. Własnie je robie ciekawe jak mi wyjda☺

    OdpowiedzUsuń