19 marca 2014

CIASTO "BUKIET RÓŻ"


Ciasto "Bukiet róż" od razu przykuło mój wzrok, więc postanowiłam od razu je przygotować. Upiekłam je na Dzień Kobiet, ale dopiero dzisiaj miałam czas dodać na nie przepis. 
Od razu muszę dodać, że przy jego wykonanie bardzo ważne jest kupienie dobrych jabłek. Konieczne jest, aby były bardzo twarde i pokrojone na cienkie plastry (takie około 3 milimetrów). Moje jabłka były miękkie, więc różyczki mi trochę oklapły. 
Polecam przygotować to ciasto na zbliżającą się Wielkanoc. 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 






Składniki na ciasto:


  • 270 gramów mąki pszennej (+ 2 łyżki na boki ciasta)
  • 200 gramów bardzo miękkiego ciasta
  • 4 jajka
  • 250 gramów cukru
  • cukier waniliowy lub esencja waniliowa
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • skórka z 1 cytryny


Z podanych składników wyjdzie ciasto o średnicy 26 cm. 

Wykonanie:

1. Natłuść i posyp mąką tortownicę.
2. Rozetrzyj masło, cukier, cukier waniliowy i skórkę z cytryny na puszystą i kremową masę.
3. Do utartego masła dodawaj po jednym jajku (zmniejsz obroty miksera na najmniejsze).
4. W osobnej misce połącz mąkę z proszkiem do pieczenia, a następnie przesiej te składniki do masy maślanej. Zmiksuj ciasto.
5. Ciasto wyłóż do tortownicy, ale pozostaw w misce około 3-4 łyżek masy (będzie potrzebna do wykonania boków ciasta).


6. Pozostałe ciasto wymieszaj z dwiema łyżkami mąki. Ciasto przełóż do rękawa cukierniczego i rozprowadź ciasto równomiernie wokół brzegów ciasta, które jest w tortownicy (ma wyjść okrąg).


7. Wstaw ciasto do lodówki na czas robienia masy migdałowej.


Składniki na ciasto migdałowe


  • 150 gramów zmielonych migdałów
  • 150 gramów cukru
  • 150 gramów miękkiego masła
  • 3 jajka
  • szczypta soli
  • 150 gramów mąki pszennej
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego lub esencji waniliowej


Wykonanie:

1. Do miski przełóż miękkie masło i dodaj do niego cukier waniliowy, szczyptę soli oraz cukier. Utrzyj na puszystą masę.
2. Do masła dodawaj po jednym jajku i ucieraj na najmniejszych obrotach miksera.
3. Stopniowo dodawaj migdały. Ucieraj masę jeszcze przez moment.
4. Na samym końcu stopniowo dodaj przesianą mąkę i ponownie przez chwilę ucieraj ciasto.
5. Wyjmij tortownicę z lodówki i w powstałe zagłębienie wyłóż masę migdałową i wyrównaj powierzchnię ciasta.


6. Wstaw tortownicę do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około jedną godzinę i piecz do tzw. suchego patyczka.



Składniki na dekoracje:


  • 1 litr wody
  • 350 gramów cukru
  • 800 gramów jabłek, czerwonych i bardzo twardych
  • około łyżka dżemu, najlepiej jasnego (ja nie miałam, więc użyłam różanego)
  • płatki migdałowe


Wykonanie:

1. W czasie kiedy piecze się ciasto przygotuj syrop cukrowy: do wody dodaj cukier i gotuj syrop do jego rozpuszczenia.
2. Jabłka pokrój na cienkie plastry (takie około 3 milimetry), najlepiej za pomocą mandoliny.
3. Zanurzaj plastry jabłek w syropie na dosłownie chwilę i wyciągaj je łyżką cedzakową na sitko.


4. Upieczone ciasto przestudź.
5. Do dżemu dodaj niewielką ilość syropu, w którym gotowane były jabłka, tak aby dżem miał żelowatą konsystencję. Za pomocą pędzelka posmaruj brzegi ciasta dżemem (tak około 3 cm od brzegu) i posyp je płatkami migdałów (ja nie miałam, więc posypałam mąką migdałową).




6. Uformuj z plastrów jabłek róże i natnij ciasto, aby móc łatwiej włożyć róże w wierzch ciasta.
7. Przygotowane ciasto można wstawić na 5-10 minut do nagrzanego do 180 stopni piekarnika, ale nie jest to konieczne.

Smacznego :)

Przepis znalazłam na tej stronie.

5 komentarzy: