29 marca 2014

PULPETY W SOSIE KOPERKOWYM


Zachciało mi się ostatnio pulpetów, a takich w sosie koperkowym nie jadłam wieki. Sos gotuje się bardzo szybko i uważam go za jedno ze smaczniejszych obiadów na wiosnę. Koperkiem pachnie w całym moim domu :). 

Przepis ze zdjęciami krok po kroku :).

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 




Składniki:

  • pół kilogram mięsa mielonego (u mnie wieprzowe)
  • jedna czerstwa bułka pszenna
  • odrobina mleka
  • pół średniej cebuli, poszatkowana i zeszklona
  • 1 jajko
  • garść natki pietruszki, poszatkowana
  • sól
  • pieprz
  • 3 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę (zabrakło mi świeżego, więc użyłam sproszkowanego)
  • 1 średnia pietruszka, przetarta na tarce o grubych oczkach
  • 1 średnia marchewka, przetarta na tarce o grubych oczkach
  • naprawdę duża garść poszatkowanego koperku
  • 4 łyżki mąki pszennej lub skrobi ziemniaczanej
  • 4 łyżki kwaśnej śmietany*
  • bulion


*Osoby dbające o linię mogą pominąć śmietanę


Wykonanie:

1. Umieść wszystkie składniki na pulpety w misce (bułka, pietruszka, mięso, jajko, sól, pieprz, czosnek, cebula). (Bułka powinna być namoczona w mleku i odciśnięta z nadmiaru płynu). 
2. Wyrabiaj masę, aby łatwo odchodziła od ręki i była elastyczna. 
3. Uformuj z masy mięsnej małe pulpeciki i obtocz je w mące. 


4. Niektóre osoby podsmażają pulpety, a inni wkładają je od razu do wrzącego bulionu. Ja leciutko podsmażam, ale bez tłuszczu. 
5. Do wrzącego bulionu włóż pulpety (płyn ma przykrywać kotlety), marchew, pietruszkę i gotuj pod przykryciem do ugotowania mięsa.  


6. Przełóż do sosu koperek. 


7. Do małej miseczki przełóż kwaśną śmietanę, mąkę i jedną chochelkę sosu. Wymieszaj trzepaczką, żeby nie było grudek. Wlewaj miksturę powoli i mieszaj sos. Gotuj do zgęstnienia. 


8. Gorące pulpety podawaj z ziemniakami, kaszą czy ryżem. 

Smacznego :)


6 komentarzy:

  1. świetny pomysł:) u mnie tez pulpety ale w innym sosie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. co prawda zmieniłam swoje upodobania i przeszłam na wegetarianizm, ale takie pulpeciki zawsze były u nas w szkole na stołówce. to znaczy, nie takie, ale podobne. Bo Twoje są idealne, elegancki i apetyczne. a tamte przypominały wielkie.. gluty. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też pulpety podsmażam przed dodaniem do bilionu. Bardzo lubię. A Twój sos koperkowy to pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię pulpeciki. :) W sosie koperkowym również, choć w domku najczęściej robię w sosie pomidorowym . :)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  5. Ekstra jedzonko. Bardzo moim dzieciom smakowało.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pulpeciki wychodzą naprawdę pyszne!!Polecam!

    OdpowiedzUsuń