25 lipca 2013

SERNIK JAPOŃSKI



Od jakiegoś czasu "chodził" za mną sernik japoński, ale nie mogłam się zmobilizować do jego upieczenia. W końcu wczoraj rano naszła mnie wena i oto jest...ciasto z pogranicza biszkoptu i sernika. Delikatny, puszysty (dotykając tego ciasta roznosi się dźwięk pękających pęcherzyków powietrza) i niezbyt słodki wypiek na pewno znajdzie wielu amatorów. 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 

Sklep z sernikami w Japonii (zdj. ze strony http://www.pbase.com)





Przepis ze strony Diana's Recipe Book

Składniki:

  • 140 gramów cukru
  • 6 dużych jajek
  • 250 gramów serka typu Philadelphia (pełnotłustego)
  • 100 ml pełnego mleka
  • 50 gramów masła
  • 60 gramów mąki tortowej
  • 20 gramów skrobi kukurydzianej
  • szczypta soli
  • maliny, mięta i cukier puder (do dekoracji)


Wykonanie:

1. Wyłóż papierem do pieczenia spód i boki 20 cm tortownicy. Papierowe ścianki mają być kilka centymetrów wyższe od ścian tortownicy. 


2. Obłóż formę folią aluminiową i przygotuj kawałek folii, który ochroni ciasto przed spieczeniem wierzchu. 


3. W kąpieli wodnej rozpuść mleko, masło i serek. Mieszaj trzepaczką do całkowitego rozpuszczenia się składników, następnie zdejmij miskę z garnka i odstaw do przestudzenia (jeśli masa jest ciepła). 


4. Oddziel żółtka od białek. Do białek dodaj szczyptę soli. 


5. Do rozpuszczonej masy serowej dodawaj po jednym żółtku i mieszaj do połączenia się składników. 




6. Stopniowo przesiewaj do ciasta mąkę i skrobię. Mieszaj trzepaczką. Nic się nie martw jeżeli w masie zostaną grudki - wystarczy przetrzeć masę serową przez sito. 


7. Ubij białka tylko do momentu, kiedy się spienią (zdj. poniżej). Zacznij stopniowo dodawać do nich cukier i ubijaj, ale nie do całkowicie sztywnej piany (niestety zapomniałam zrobić zdjęcie). 


8. Wmieszaj delikatnie pianę do masy serowej. 


9. Wlej ciasto do posmarowanej delikatnie olejem (najlepiej za pomocą pędzelka) formy, a następnie przełóż ją do większej blachy wypełnionej wodą. 


10. Wstaw blachę do piekarnika nagrzanego do 160 stopni C i piecz przez około godzinę i 10 minut. 15 minut przed wyłączeniem piekarnika zdejmij z wierzchu folię aluminiową, dzięki temu wierzch ciasta się przyrumieni. 
11. Japoński sernik jest bardzo kapryśny (łatwo opada), więc staraj się nie otwierać za dużo piekarnika. Po upieczeniu ciasta (włożony do środka patyczek wyjdzie suchy) leciuteńko otwórz drzwiczki piekarnika i pozwól sernikowi wystudzić się razem z nim. 


Smacznego :)

22 komentarze:

  1. ciekawy przepis ;) zapisze sobie do zrobienia

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda bardzo smacznie, Lubię serniki, a że takiego nie jadłam, przepis zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeszcze nigdy takiego nie jadłam... "ciasto z pogranicza biszkoptu i sernika" - te słowa bardzo mnie do niego przekonują :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też nigdy japońskiego sernika nie jadłem, a jestem sernikowym koneserem. Koniecznie do wypróbowania, bo wygląda bardzo smakowicie w tych swoich fałdkach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. nigdy jeszcze go nie robiłam. ale wygląda cudownie. zapisuję przepis, zrobię niedługo!

    OdpowiedzUsuń
  6. super.. laduje w ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nigdy nie jadłam japońskiego sernika, ale jeśli ma być mniej słodki niż taki zwykły, to się piszę rękami i nogami na degustację! (;

    OdpowiedzUsuń
  8. Niesamowicie pysznie i kusząco się ten serniczek prezentuje:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. A mój "japończyk" w kąpieli wodnej właśnie wylądował w nagrzanym piekarniku . Jaki będzie finisz zobaczymy za około 2 godziny . Mam nadzieję , że nie zakaprysi.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie wygląda. Robiłam kiedyś japoński sernik i bardzo miło go wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. też mam ochotę upiec taki sernik, ale jakoś nie mogę się zebrać. Twoje ciasto wygląda wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  12. A kiedy trzeba dodać skrobię kukurydzianą i czy jest ona niezbędna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrobię należy przesiać razem z mąką. Jest to niezbędny składnik tego sernika. Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Olu, serniczek już upiekłam, rozumiem, że na noc włozyć go do lodówki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo tego sernika nie trzeba wkładać do lodówki. On ma zupełnie inną konsystencję niż tradycyjny sernik. Pozdrawiam! PS. Daj znać czy ciasto smakowało :)

      Usuń
  14. Sernik japoński w wykonaniu Pani Elżbiety Mareckiej-Szydło

    "Jak powiedziałam tak zrobiłam .Wczoraj wieczorem "Japończyk" cieszył moje oczy dziewiczym wyglądem , a dziś rano dodałam mu uroku poprzez owocowe "ubranko. Co prawda jeszcze przed wyjściem na spacer z psem myślałam, że będą to tylko porzeczki . Matka natura dała mi jednak prezent w postaci leśnych malin . A to co najważniejsze sernik jest WYŚMIENITY .Polecam!"

    [img]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/602731_10151809397166337_287522485_n.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  15. "Hi Aleksandra !!! As promised, we made the Japanese Cheesecake !!! It is so yummy and fluffy
    http://amantesdelacocina.com/cocina/2013/08/cheesecake-japones/"

    [img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/t1.0-9/1149052_635654703120377_1829064864_n.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  16. zrobiłam dwa razy i klapa nie urósł czemu nie mam pojęcia w innych przepisach jest proszek do pieczenia?!?!Robiłam naprawde dokładnie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi przykro, aie wiem dlaczego Pani nie wyszedl. Jedyne co przychodzi mi do glowy, to zle ubite bialka. Jak widzi Pani w powyzszych komentarzach innym ciasto uroslo i wygladalo pieknie. Kazdy ma z nas ciasta, ktore nie chca sie udac. Nigdy jeszcze mnie nie wyszly francuskie makaroniki i ciasto francuskie. Chocbym nie wiem, jak sie starala, to nie chca sie upiec. Wbrew pozorom to nie jest latwy sernik.

      Usuń