10 lutego 2014

KNEDLE Z SEREM NA SŁODKO


Knedli z serem nie jedliśmy dobre kilka lat. Przy przeglądaniu mojego zeszytu z przepisami natknęłam się na recepturę, którą dostałam od mojej mamy, Felicji. Kluski są delikatne i rozpływają się w ustach. 

Knedle z serem sprawdzą się idealnie, jako drugie danie po sytej zupie, np. po zupie gulaszowej

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 



Składniki:


  • 700 gramów ziemniaków, ugotowanych i zmielonych
  • 3/4 szklanki mąki
  • pół szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • około pół kilograma twarogu 
  • 1 łyżka masła, miękkiego i niesolonego
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka cukru
  • masło i bułka tarta do polania + cukier do posypania



Wykonanie:

1. Do ziemniaków dodaj mąki, jajko, sól i wyrób na gładką masę. Nie wyrabiaj zbyt długo.
2. Twaróg zmiel lub rozetrzyj i dodaj do niego masło, żółtko i cukier. Mieszaj do połączenia się składników.
3. Odrywaj kawałki ciasta i formuj z nich kule (o rozmiarze piłki pingpongowa). Kule spłaszcz i na środku każdego placka układaj farsz. Zlep boki placka i uformuj z nich kule.
4. Knedle gotuj w osolonej i wrzącej wodzie. Po wypłynięciu gotuj jeszcze około 1-2 minut.
5. Ugotowane knedle wyłóż łyżką cedzakową na talerz.
6. Podawaj polane sosem z roztopionego masła i bułki tartej. Posyp cukrem do smaku.

Smacznego :)

15 komentarzy:

  1. takie knedle to marzenie :) ale mi smaku narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wyglądają,tyle wsadu,to musi być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszniutkie. Dawno takich nie jadała. Mniammmm :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smak mojego dzieciństwa, i kult jedzenia takich knedli latem w upalne dni na tarasie, popijając le lodowatym jogurtem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Po kawie, po śniadaniu, a mnie dalej pracują ślinianki, jesssu...:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam z takiej porcji produktów ile wychodzi knedli?Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Kasiu naprawdę nie pamiętam ile z tej porcji wychodzi knedli, ale nam spokojnie starcza na 2 - 3 obiady. Wszystko też zależy od wielkości klusek. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Bardzo dziękuję za odp.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam wczoraj, to teraz ulubione danie mojego dziecka. Na prawdę przepyszne :) Ja dodałam tylko jeszcze do farszu cukier wanilinowy i trochę gęstej kwaśnej śmietany, żeby był bardziej wilgotny.

    OdpowiedzUsuń
  9. Knedle niebo w gębie😊 Ja polalam sosem truskawkowym, dzieci wcinaly aż uszy im się trzesly.

    OdpowiedzUsuń
  10. To fantastyczne, że dzieciom posmakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobione,już wypływają.Wyszły 24 sztuki z 60dag ziemniaków.

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie po raz pierwszy zrobiłam knedle,wyszły przepyszne. Trochę zmodyfikowałam przepis, zamiast cukru dodałam cukier waniliowy i nie dodałam masła...niebo w gębie to za mało powiedziane. Cieszę się, że trafiłam na Pani bloga, dziękuję za przepis :-).

    OdpowiedzUsuń