29 lipca 2013

CZEKOLADOWE CIASTO Z WIŚNIAMI


(Recipe in English)

 Moja bardzo dobra koleżanka jest typową kobietą zakochaną w czekoladzie. Specjalnie dla Niej upiekłam to mocno czekoladowe ciasto.
Ciasto smakowało koleżance i Jej rodzinie :).

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 




Składniki na ciasto

  • 200 gramów mąki pszennej
  • 2 łyżki dżemu
  • 180 gramów cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody
  • 175 gramów masła, w temp. pokojowej
  • 40 gramów kakao
  • 2 duże jajka
  • 1 łyżka esencji waniliowej lub saszetka cukru waniliowego (nie wanilinowego!)
  • 140 gramów kwaśnej śmietany 18%


Wykonanie:

1. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni C. 
2. Wszystkie składniki na ciasto przełóż do dużej miski i zmiksuj. 



3. Przelej ciasto do natłuszczonej i posypanej mąką keksówki. Moja ma rozmiar: 23 x 12 cm. 


4. Piecz ciasto przez około 35 minut - każdy piekarnik inaczej piecze, więc należy ciasto obserwować, bo być może będzie szybciej upieczone. 
5. Upieczone ciasto połóż do góry nogami na kratkę kuchenną. Po 10 minutach zdejmij formę. 



Składniki na krem czekoladowy:


  • 210 gramów ciemnej czekolady
  • 200 ml kremówki 36% (w UK double cream)
  • wiśnie świeże bądź z kompotu/likieru


Wykonanie:

1. W kąpieli wodnej połącz ze sobą kremówkę i czekoladę. Mieszaj, aż czekolada całkowicie się rozpuści.
2. Zdejmij miskę z garnka i odstaw do wystudzenia. Chłodną wymieszaj trzepaczką, aby ją spienić.
3. Wstaw do lodówki (miskę przykryj folią spożywczą) na godzinę.
4. Po godzinie ubij masę na bitą śmietanę.


5. Przetnij zimne ciasto na pół i posmaruj spód częścią masy, następnie ułóż na masie wiśnie (oczywiście bez pestek). 


6. Posmaruj wiśnie częścią masy i przykryj wierzchem ciasta. 
7. Wierzch i boki ciasta posmaruj kremem. 
8. Udekoruj wiśniami i kawałkami czekolady lub czekoladowymi ozdobami. 
9. Wstaw do lodówki, aby krem zastygł. 

Smacznego :)



20 komentarzy:

  1. Moja kobieta z pewnością Ci nie podziękuje, ale ja już tak;p Ona będzie musiała to ciasto zrobić (pewnie z moją pomocą;p), a ja je z ogromną chęcią zjem. Uwielbiam połączenie wiśni z czekoladą, dlatego - jest moje:]

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie, a zestawienie wiśni z czekoladą jest ponadczasowe. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie dziwie się ze jej smakowalo ! wygląda jak mus ;) jest cudowne !

    OdpowiedzUsuń
  4. prezentuje się niezwykle efektownie i pysznie! czekolada i wiśnie, mmmm... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne,pozdrowienia dla Ciebie i koleżanki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, piękne ciasto! A połączenie smakowe idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najlepsze możliwe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglada wspaniale! Brawa za dekoracje.

    OdpowiedzUsuń
  9. O łał, ależ cudownie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda obłędnie:) pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  11. BOSKIE:-) ślinkę przełykam:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oszalałam na punkcie tego ciasta!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. zrobiłam to ciasto jako torcik na urodziny mamy, nie wyszedł taki piękny jak Twój... ale w smaku cudowny :)) bardzo czekoladowy! trafiłam na bloga przypadkiem, ale teraz będę częściej wpadać ;) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to świetnie, że ciasto Ci wyszło i smakowało :). Założę się, że było bardzo ładne! Pozdrowienia i zapraszam do częstych odwiedzin :)

      Usuń
  14. mam pytanie co do przepisu o jaki dżem chodzi? mogę dodać dżem wiśniowy? czy jakiś inny
    i pytanie co cukru waniliowego, czy mam dodać całe opakowanie 10g "cukru z prawdziwą wanilią" [http://zdrowoidomowo.blox.pl/resource/cukier_z_prawdziwa_wanilia_kotanyi_nowa_300x300.jpg]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy dżem będzie dobry, a opakowanie cukru też nie jest jakoś specjalnie istotne :) Można użyć 10 lub 20 gramów (ciasto będzie wtedy ciut słodsze).
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. dziękuję za odpowiedź, nie długo będę piec i oczywiście podzielę się moją reakcją :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń