22 lipca 2013

Co to jest: SOLIRÓD?


Czy spotkaliście się kiedyś z tymi zielonymi gałązkami? Przyznaję, że znam je dopiero od kilku miesięcy, ale dopiero przy ostatniej wizycie w jednej z liverpoolskich restauracji poznałam ich smak. 

Gnocchi z ricottą, podane z blanszowanymi brokułami i solirodem. Danie z restauracji The Living Room, Liverpool.

A jaki jest ich smak? Intensywnie słony i troszeczkę przypominający szparagi (?). Naprawdę trudno jest określić do czego jest podobny.  

Słony smak nie dziwi, jeśli wie się gdzie rośnie soliród. Jako, że jest on słonolubnym sukulentem można go znaleźć na nadmorskich plażach, moczarach. Często jego 30cm łodyżki wystają ponad słoną wodę. 

Przygotowanie tej rośliny jest niezmiernie proste. Można ją grillować, gotować na parze lub blanszować. 
Idealnie pasuje do dań rybnych, chociaż nie tylko (przykład gnocchi). 

Spora część moich czytelników mieszka w Wielkiej Brytanii, więc mam dla Was dobrą informację samphire (soliród po angielsku) można kupić w dużych marketach (kupowałam go w Tesco i w Asdzie). 
W Polsce widziałam tę roślinę w Almie. 

3 komentarze:

  1. Czy wiadomo jak wpływa na ciśnienie tętnicze?

    OdpowiedzUsuń
  2. też wcześniej nie słyszałam o takim "cudzie" dopiero chyba gdzieś w programie w TV, u nas w małym mieście nie dostanę solirodu ale kto wie, może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń