21 września 2012

ZUPA PIECZARKOWA Z MAKARONEM


Zupa pieczarkowa to bezapelacyjnie smak mojego dzieciństwa. Bardzo rzadko przygotowywana w moim domu (młodszy brat nie lubi grzybów) była zupą niemal odświętną.
Przepis podpatrzyłam u Mamy :)

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 



Składniki:

  • pół kilograma pieczarek
  • 4 marchewki
  • 2 pietruszka
  • pół małego selera
  • 4 ziela angielskie
  • 2 liście laurowe
  • poszatkowany koperek (około 2 łyżek)
  • 2 litry bulionu drobiowego (jeżeli nie masz - 2 litry wody i 3 skrzydełka z kurczaka)
  • śmietana (kwaśna - do zabielenia - około 3 łyżek)
  • pół małej cebuli
  • pieprz i sól (do smaku)
  • dowolny makaron


Wykonanie:

1. Obierz i umyj wszystkie warzywa i pieczarki.
2. Cebulę pokrój w drobną kostkę a pieczarki w plasterki. Przesmaż je razem na maśle.
3. Na małym ogniu zacznij gotować bulion (lub wodę z mięsem). Dodaj do niego pokrojone w małe słupki warzywa, liście laurowe i ziele angielskie.
4. Kiedy warzywa będą miękkie dodaj do zupy pieczarki. Przykryj garnek przykrywką i gotuj około 10 minut.
5. Dopraw zupę. Dodaj do niej śmietanę (śmietanę przełóż do szklanki i dodaj do niej kilka łyżek gorącej zupy - szybko mieszaj. Następnie powoli dodawaj ją do zupy) i poszatkowany koperek. Gotuj jeszcze około 5 minut.
6. Podawaj z makaronem.

Smacznego :)

28 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo smakowicie :)

    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam pieczarkową ! chyba aż sobie zrobię taką zupkę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. kocham pieczarkową :) koniecznie podsmażaną początkowo na masełku. i z natką...mmmmm, bajka. dom. polska kuchnia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię zupkę pieczarkową :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam pieczarkową! A tak dawno nie jadłam.. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dawno nie jadłem, a w dzieciństwie uwielbiałem zupę pieczarkową, dzięki za przepis

      Usuń
  6. My również nabraliśmy apetytu na zupkę pieczarkową, grzybki czekają już jakiś czas na swoją kolej, zupa będzie jak znalazł. Dziękujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie to danie kojarzy mi się ze świętami, choć powiem szczerze, że nie przepadam za zupą pieczarkową. Wolę pieczarki w innej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  8. no niewiem jak będzie smakować sprubuje zrobić pozdrawiam xd

    OdpowiedzUsuń
  9. bez urazy, ale dla mnie rosołowato wygląda (taka wodnista). Dla mnie pieczarkowa musi być dużo gęstsza, ale co kto lubi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem ta zupa była naprawdę gęsta. Gęściejsze to już są sosy :). Masz rację, że każdy lubi co innego :).

      Usuń
  10. no więc dziś na obiadek pieczarkowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zupa wyszła przepyszna! :)
    Świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie ją zrobiłam, wyszła pyszna!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. swietny przepis ,wyszla znakomita

    OdpowiedzUsuń
  14. Robię tę zupę, wg.Twojego przepisu kolejny raz, jest przepyszna i absolutnie nic nie trzeba w tym przepisie modyfikować:)

    OdpowiedzUsuń
  15. lol bardzo dobra zupka. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  16. moja się kończy gotować, pycha ! wygląda rewelacyjnie ! dziękuję i polecam wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pani Anna Szczurek ugotowała pieczarkową i przysłała zdjęcia gotowej zupy. Dziękuję :)

    [img]http://img.darmowetv.pl/images/1desktop10.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja właśnie gotuję ,mam nadzieję,że wyjdzie bo wygląda smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszła bdb.dodałam jeszcze jednak klopsiki bo dzieciaki je lubią w zupkach i trochę zmiksowałam/to mój patent na to aby i warzywa trafiły do rzołądka ;-)

      Usuń
  19. Robie te zupe chyba sety raz, a w domu za kazdym razem jest niesamowity entuzjazm :) Pozdrowienia z NZ

    OdpowiedzUsuń
  20. Zupę pieczarkową ugotowała Pani Emilia Duszak :)

    [img]http://i60.tinypic.com/m9q0l4.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja właśnie ja ugotowalem jest pyszna,! 😊😊😊😊😊

    OdpowiedzUsuń