23 stycznia 2012

BAGIETKI NA DROŻDŻACH


W sobotę podałam Wam przepis na zwykłe bułki. Kolejnym łatwym pieczywem do upieczenia są bagietki. Robi się je na drożdżach, więc nie potrzeba martwić się o zakwas. 
Z podanych składników wyjdą Wam dwie długie bagietki. 
Najsmaczniejsze z ziołowym masłem :)

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 

Przepis znalazłam na stronie  Sousoukitchen.



Uwielbiam soundtrack z "Amelii". Idealnie wpasowuje się w "bagietkowe" śniadanie. 

Składniki:

  • 1 łyżka suszonych drożdży
  • 235 ml ciepłej wody
  • 2 łyżeczki cukru
  • 2 łyżeczki oleju
  • 1 łyżeczka soli
  • od 3 do 3 i 1/4 szklanki mąki pszennnej
  • 1 białko (do posmarowania bagietek)

Bagietki piekę w takiej blaszce. 

Wykonanie:

1. Drożdże, wodę, cukier, olej i sól mieszaj, aż do rozpuszczenia składników.
2. Następnie stopniowo dodawaj mąkę. Ilość mąki zależy od gęstości ciasta, nie może być za rzadkie.
3. Wyrabiaj ciasto około 8 minut. Dokładnie tak samo, jak drożdżowe ciasto.
4. Uformuj z ciasta kulkę. Przełóż ją do wysmarowanej olejem miseczki. Przykryj ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce na 1 godzinę.
5. Po godzinie ciasto podziel na dwie części. Każdą z tych części ponaciskaj  palcami aby je rozłożyć. Składaj stopniowo na 3 (będzie miało kształt prostokąta) i cały czas naciskaj palcami. Po tym czasie ponownie przykryj ściereczką i odstaw na pół godziny do wyrośnięcia.
6. Po tym czasie wyłóż dwa prostokątne kawałki ciasta na stolnicę posypaną mąką.
7. Każdą z tych części naciskaj palcami, aby nadać jej kształt trochę większego prostokąta.
8. Dłuższy bok prostokąta zawiń do połowy powierzchni ciasta. Dociśnij końcówki. Tak samo zrób z drugim dłuższym bokiem. Dociśnij.
9. Zlep dłuższe boki powstałego prostokąta ze sobą, tak jakbyś kleił/a pierogi.
10. Zroluj ciasto, aby miało długość blaszki, w której będziesz piec bagietki.



11. Posmaruj wierzch bagietek białkiem roztrzepanym z niewielką ilością wody.



12. Bardzo cienkim nożykiem albo żyletką zrób nacięcia (tak na około 4 mm) na powierzchni bagietki. Przed każdym nacięciem zamocz nóż w białku z wodą.
13. Na spód piekarnika połóż naczynie (garnek lub blaszka) wypełnione wodą.
14. Piekarnik rozgrzej do 230 stopni C.
15. Po 10 minutach pieczenia w temp. 230C zmniejsz ją do 190C i piecz jeszcze około 20-25 minut. Do zarumienienia.


12 komentarzy:

  1. so crunchy! I like baguettes with garlic butter -insane!

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają przepięknie :) ja też muszę się dorobić takiej foremki na bagietki to jak robię bez to mi wychodzi taka ala weka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. hmmmmm hmmmmm pacząc na te bagietki czuję się już och zapach i smak. Ile bym dała, żeby jakieś ciacho mi upiekło takie o 6 rano.

    OdpowiedzUsuń
  4. napijemy się kakao i porozmawiamy o totalnych bzdurach, obiecaj... ostatnio kolekcjonuje przepisy z suszonymi drozdzami, odkad marcin po pobycie na korsyce przywiozl mi wlasnie je..... hahahhaa

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę poprosić o taką foremkę na urodziny :), tak w ogóle u mnie ciężko takie dostać a szkoda, bo bagietki wyglądają cudnie mmm, uwielbiam bagietki

    OdpowiedzUsuń
  6. Wlasnie Olus a skad Ty takie blachy wytrzasnelas? Ide je robic bo chleb spesnial :/ a cieplutkie bagietki (u mnie beda buleczki) z maslem. ACHHHH

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję :)

    Dziewczynki foremki kupiłam na amazonie :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Będę piekła jak tylko dotrą do mnie zamówione foremki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Parę chwil temu wyjęłam z piekarnika bagietki z masłem czosnkowym, pieczone z tego przepisu:) Wyszły pyszne, robiłam ze świeżych drożdży, więc takie mocno drożdżowe w smaku, ale super! W środku bardzo lekkie, puszyste. Tylko za mało masła czosnkowego dałam:)

    OdpowiedzUsuń