8 sierpnia 2011

FAJITA Z KURCZAKIEM


Fajita to danie kuchni meksykańskiej. Początkowo podawana była tylko z mięsem wołowym. Teraz coraz częściej można kupić fajitę przygotowaną na bazie kurczaka i taki przepis zaprezentuję poniżej. To jedzenie wyjątkowo polepszające nastrój.
Przygotowałam je z sosem czosnkowym i tortillą domowej roboty.


Przepis znalazłam TU (wprowadziłam małe modyfikacje)


Składniki:


  • 1 zielona papryka
  • 1 czerwona papryka
  • 1 duża cebula
  • 2 pomidory
  • 2 piersi z kurczaka
  • kawałek żółtego sera (ja dałam moją ukochaną goudę)
  • tortille 
  • sos czosnkowy
  • słodka i ostra papryka w proszku
  • sól
  • pieprz cayenne
  • kumin (opcjonalnie)
  • łyżka oleju


Wykonanie:

1. Piersi z kurczaka pokrój w paski.
2. Przyprawy połącz z łyżką oleju i wmasuj w kurczaka. Zostaw pod przykryciem w lodówce na minimum pół godziny (ja zostawiłam na noc).
3. Cebulę pokrój w piórka i smaż na rozgrzanym oleju.
4. Paprykę pokrój w paseczki. Dodaj do smażonej cebuli i smaż razem około 5 minut. Kiedy cebula zacznie nabierać złotawego koloru zdejmij warzywa z ognia.
5. Na rozgrzanym oleju smaż kurczaka na rumiano. Pod koniec smażenia dodaj  cebulę i paprykę. Podsmaż je razem przez krótki czas.
6. Nałóż farsz na tortillę. Posyp to startym żółtym serem i pokrojonymi pomidorami.
7. Zawiń placki. Ser powinien rozpuścić się pod wpływem gorącego kurczaka. Jeśli lubicie super ciepłe - można włożyć tortillę na chwilę do mikrofali (tak poleca Ania z aniapichci.blox.pl)
8. Podawaj z sosem czosnkowym.

 Kuchnie Świata... Od kuchni

4 komentarze:

  1. Narobiłaś mi ochoty na tortille. Już wiem co będzie dzisiaj na obiad :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pakuję się i przylatuję na obiad;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem pod wrażeniem domowej roboty tortilli, a taką rolkę zjadłabym bez mrugnięcia okiem! Dodatkowo 'opcjonalny' kumin, mój ulubiony....

    OdpowiedzUsuń
  4. oj, jedna porcja by mi nie wystarczyła!
    smakowitości ;]

    OdpowiedzUsuń