22 sierpnia 2015

CYTRYNOWY SERNIK Z CIEPŁYMI LODAMI (NA ZIMNO, BEZ PIECZENIA)


Dzisiejsze ciasto spełnia wszystkie wymogi idealnego deseru na upały, jest nie tylko orzeźwiające, ale też jest szybkie w wykonaniu i nie trzeba go piec.
Bardzo smakowało moim domownikom i kolegom z pracy.

:)

Przepis ze zdjęciami krok po kroku.
Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).

Przepis znaleziony na stronie "Gotuję bo lubię", zmodyfikowałam go o skórkę cytrynową, aby uzyskać bardziej cytrusowy, orzeźwiający smak.

Składniki na formę o rozmiarze 25x30 cm:

  • 12 ciepłych lodów w polewie czekoladowej (w UK choco softies; kupiłam w Lidlu)
  • herbatniki kakaowe lub zwykłe (około 20 sztuk)
  • 300 ml śmietany kremówki 36% (w UK double cream)
  • 800 gramów waniliowego serka homogenizowanego
  • świeża skórka z 1 cytryny, nienawoskowanej i wyparzonej
  • 1 galaretka cytrynowa
  • 2 łyżki żelatyny
  • 2 dowolne galaretki na wierzch ciasta (u mnie pomarańczowe)

Wykonanie:

1. Galaretkę cytrynową i żelatynę rozpuść w 450 ml wrzątku. Odstaw do wystygnięcia.


2. Blaszkę wyłóż folią spożywczą i na dnie ułóż herbatniki.


3. Kremówkę ubijaj na małych obrotach, a następnie dodawaj do niej stopniowo serek waniliowy i tężejącą galaretkę.


4. Dodaj do masy skórkę cytrynową.


5. Wylej masę do formy, a następnie wciśnij w nią lody. Wstaw do lodówki.
6. Galaretki pomarańczowe rozpuść w 2,5 szklankach wrzątku. Odstaw do ostygnięcia.
7. Tężejące galaretki wylej na wierz ciasta.
8. Wstaw ciasto do lodówki, najlepiej na całą noc.


Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Cytrynowy sernik na zimno upiekła Pani Paulina Sałamacha z Zamościa :)

    "a dodałam duże pianki w czekoladzie zakupione w Lindu, akurat nie było tych małych, a dodatkowo chciałam aby ciasta były spore i żeby nie przekrajać tego "loda". Wszystkim bardzo smakowało. Doskonałe na tą porę roku. Ciasto robiłam na moje urodziny (które mam jutro dopiero heh) . Sprawdziło się doskonale. Rodzice zadowoleni, mąż chwalił. :) Polecam każdemu. Dziękuję za doskonały przepis. :)"

    [img]http://i60.tinypic.com/hvs7kk.jpg[/img]

    [img]http://i62.tinypic.com/xmvnd0.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń