11 lipca 2011

ROLADKI Z KURCZAKA Z PANCETTĄ I PIECZARKAMI

Zdjęcia prezentowane na tym blogu są własnością autora. Wykorzystywanie i kopiowanie zdjęć bez mojej zgody jest zabronione (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994r.Dz.U.Nr 24, poz. 83).


Od bardzo bardzo dawna nie smakował mi tak żaden obiad. Jestem zachwycona tymi roladkami. Podpatrzyłam taki sposób podawania kurczaka w programie "Come dine with me".
Nadzienie wymyśliłam sama. Przygotowałam je z pieczarkami, mozzarellą i dużą garścią ziół. Mniam!
Roladki podałam z ryżem, który zmieszałam z groszkiem, kukurydzą i czerwoną papryką.



Składniki:


  • 2 pojedyncze piersi z kurczaka
  • 12 plasterków pancetty (włoski boczek)
  • 250 g pieczarek
  • pół średniej cebuli, drobno poszatkowanej
  • sól
  • pieprz
  • spora garść poszatkowanej natki pietruszki
  • 2 łyżki poszatkowanego drobnego szczypiorku
  • około 100 gram mozzarelli, pokrojonej w drobną kostkę
  • większa szczypta mielonej kolendry
  • ząbek czosnku, przeciśnięty przez praskę
  • szczypta słodkiej papryki
  • pół świeżej papryki pokrojonej w cienkie plasterki


Wykonanie:

1. Obieramy i kroimy pieczarki w plasterki. Podsmażamy je razem z cebulką, pieprzem i odrobiną soli.
2. Myjemy kurczaka. Rozbijamy każdą pierś tłuczkiem (tak, jak kotlety schabowe). Dobrze jest zawinąć mięso w plastikową folię (mięso nie będzie pryskać w koło). Nacieramy kurczaka czosnkiem, pieprzem, kolendrą, solą, papryką.
3. Gotowe pieczarki odstawiamy do ostygnięcia. Zimne łączymy z ziołami i mozzarellą.
4. Na stole układamy przy sobie 6 plasterków boczku. Na boczek układamy pierś z kurczaka.
5. Dzielimy nadzienie pieczarkowe na pół i na każdej z piersi układamy po połowie.
6. Zwijamy roladki. Pancetta jest dość lepka, więc mięso nie będzie się rozwijać.
7. Rozgrzewamy na małym ogniu patelnię. Przekładamy rolady na patelnię i podsmażamy bez tłuszczu.
8. Rozgrzewamy piekarnik do 160 stopni C.
9. Kiedy pancetta nabierze złotawego koloru przekładamy piersi do brytfanki i obkładamy je plasterkami papryki. Przykrywamy naczynie folią aluminiową.
10. Pieczemy około 15 minut. Po tym czasie zdejmujemy folię i pieczemy dodatkowe 5 minut. Boczek się przypiecze.
11. Wyjmujemy roladki i kroimy w około centymetrowe plastry.


Smacznego!

 

2 komentarze: