11 lipca 2011

LYME HALL - FOTORELACJA, CZYLI CO ZWIEDZIĆ W WIELKIEJ BRYTANII

Widok na pałac od strony ogrodu.

Każdemu fanowi mini serialu "Duma i uprzedzenie" ten pałac wyda się dziwnie znajomy. Właśnie to jest sławne książkowe Pemberley. To tu Darcy wyłaniał się w mokrej koszulce zza drzew. Mieszkam od Lyme Hall naprawdę niedaleko i dopiero wczoraj miałam okazję je odwiedzić. Jestem zakochana w tym miejscu!
Pałac zamieszkiwały pokolenia jednej rodziny przez ponad 600 lat. Zamieszkiwały go osoby niezwykłe i naprawdę cudownie było się o nich dowiedzieć.

Lyme Hall znajduje się koło miejscowości Disley (niedaleko Stockport w hrabstwie Cheshire).



Pałac i ogród przepełnione są popiersiami mitologicznych satyrów. W tle widok na "Dutch Garden".
Widok na palmiarnię.
W ogrodzie były tysiące maleńkich żabek. Musiałam bardzo uważać, żeby ich nie zdeptać. 
Lyme Hall w całej swojej okazałości.
Uwielbiam to zdjęcie. 
Kwiatki w palmiarni. 
Przed palmiarnią.

5 komentarzy:

  1. Wow! Robi wrażenie:) Niesamowite, że przez tyle wieków zamieszkiwały go kolejne pokolenia jednej rodziny! Można go zwiedzić wewnątrz?

    OdpowiedzUsuń
  2. W samym pałacu spędziłam na zwiedzaniu 2 i pół godziny! Niestety nie można robić zdjęć wewnątrz. W środku jest przepięknie i pałac jest naprawdę zadbany.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aleksandro, jak ja Ci zazdroszczę takiego sąsiedztwa! Od dawna jestem wręcz zakochana w "Dumie i uprzedzeniu", i generalnie w powieściach Jane Austen ;) Patrzę na te zdjęcia i bardzo, bardzo chciałabym tam być eh Mam ogromną nadzieję, że kiedyś tam pojadę... piękna relacja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. @wiosenka27: Naprawdę piękne :)
    @Kasia: Jestem zakochana w "Dumie.." podobnie jak Ty i to od wielu lat. Książkę przeczytałam już kilka razy, a serial oglądnęłam chyba z 10. Kocham Austen. Nie wiem czy oglądałaś inne kostiumowe adaptacje zrobione przez BBC lub ITV 1. Polecam, bo nie tylko Austen jest warta uwagi :).

    OdpowiedzUsuń