15 kwietnia 2015

ZDROWY DESER Z NASIONAMI CHIA I MANGO




Właśnie czytacie przepis na bardzo zdrowy deser, który nie ma w sobie cukru i jest pyszny! Żelowa mleczna masa z nasionami chia bardzo fajnie komponuje się z mango i malinami.

Do deseru możecie wykorzystać swoje ulubione mleko, np. zwykłe, kokosowe, migdałowe, itd. 
Nasiona chia dostępne są w sklepach internetowych, ze zdrową żywnością, lub w dużych supermarketach, 



Nasiona chia (szałwii hiszpańskiej) zawierają:

  • kwasy tłuszczowe Omega 3 (30%),
  • kwasy tłuszczowe Omega 6 (40%),
  • przeciwutleniacze,
  • dużo błonnika (około 25%)
  • witaminy: E, B1, B3, wapń, fosfor, magnez, żelazo, cynk i niacyna,
  • przyzwoitą ilość łatwo przyswajalnego białka (20%),
Wytyczne Unii Europejskiej mówią, że można konsumować do 15 gramów nasion dziennie.

Więcej o tych nasionkach przeczytacie tutaj: klik!


Przepis krok po kroku.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło)



Składniki na 2 porcje:

  • szklanka dowolnego mleka (u mnie pełne bez laktozy)
  • 4 daktyle bez pestek (można zamienić na miód, syrop z agawy lub klonowy, ilość do smaku)
  • 3-4 łyżki nasion chia
  • mango
  • kilka malin, do dekoracji
  • pokruszone pistacje, do dekoracji



Wykonanie:

1. Za pomocą blendera zmiksuj mleko z daktylami.


2. Wymieszaj mleko z nasionami.


3. Przez pierwsze 20 minut co jakiś czas zamieszaj mleko. Nasiona zaczną wchłaniać płyn.


4. Wstaw mleko na kilka godzin do lodówki, aby nasiona wchłonęły resztę mleka. U mnie były to 4 godziny.
5. Zmiksuj mango. Poradnik, jak obierać mango znajdziesz tutaj: klik!
6. Przekładaj do kieliszków/szklanek mleko z szałwią naprzemiennie z mango.
7. Udekoruj malinami i pistacjami.


Smacznego :)

7 komentarzy:

  1. świetny deser, smaczny i wartościowy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie wygląda. Zawsze byłam ciekawa tych nasionek;) Czy mają jakiś specyficzny smak, a może są neutralne i chwytają smak mleka?

    OdpowiedzUsuń
  3. boski deser ja uwielbiam te nasionka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna używam nasion chia i jestem nimi zachwycona. Deser wygląda pięknie a smakuje jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychota! Zrobiłam także zmodyfikowaną wersję: część mleka podgrzałam i zmieszałam z łyżeczką kakao, następnie dodałam nasona chia. Przekładałam więc trzy warstwy. Nam smakowało :-)

    OdpowiedzUsuń