16 stycznia 2016

CHILLI CON CARNE, MEKSYKAŃSKI GULASZ


Chilli con carne znaczy "chilli z mięsem", i jest to bardzo popularny gulasz z Meksyku. Popularność dania nie dziwi, bo jest łatwe do wykonania i kusi niepowtarzalnym smakiem.
Poniżej podałam podstawowy przepis, który można modyfikować do własnych potrzeb. Sama zmieniłam dwa składniki, tym razem użyłam wieprzowiny i natki pietruszki.

Polecam nie tylko zimą :)

Przepis ze zdjęciami krok po kroku.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).



Składniki:

  • 500 gramów mielonej wołowiny
  • 70 gramów wędzonego boczku, pokrojonego w kostkę
  • 1 średnia cebula, pokrojona w kostkę
  • 2 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
  • 1 papryczka chilli (u mnie zielona), cienko pokrojona
  • 1 czerwona papryka, pokrojona w kostkę
  • puszka pomidorów (bez skórki)
  • około 200-300 gramów czerwonej fasoli z puszki
  • 3 łyżki przecieru pomidorowego
  • 1 liść laurowy
  • 1 łyżeczka kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka suszonego majeranku lub oregano
  • 1 łyżeczka mielonej kolendry
  • 2 łyżeczki słodkiej papryki
  • pół łyżeczki płatków chilli
  • garść drobno poszatkowanej kolendry 
  • około 300 ml bulionu
  • sól
  • pieprz



Wykonanie:

1. Podsmaż boczek i cebulę.


2. Dodaj majeranek, płatki chilli, mieloną kolendrę, paprykę w proszku, liść laurowy, kmin rzymski. Podsmaż.


3. Podsmaż wołowinę, a następnie dodaj chilli i paprykę. Smaż.


4. Dodaj odsączoną i przepłukaną fasolę.


5. Wmieszaj w resztę składników pomidory i przecier pomidorowy.


6. Wlej bulion (u mnie bulionetka rozpuszczona we wrzątku). Gotuj około pół godziny na maleńkim ogniu.


7. Na samym końcu dodaj poszatkowaną kolendrę.


8. Podawaj z ryżem.

Smacznego :)

1 komentarz:

  1. Świetny przepis, który mam nadzieję niedługo wcielić w życie:)
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń