31 stycznia 2016

CYGARA Z CIASTA FILO Z NUTELLĄ I POSYPANE LEKKO SOLĄ



Jest niedziela. Nic nie upiekłam, bo byłam zmęczona po całym tygodniu pracy. Niestety czuję ,że mam wielką ochotę na coś słodkiego. Coś bym zrobiła, ale nie mam koncepcji.
Jak już wpadłam na pomysł, to stwierdzam, że chyba nie chce mi się nic robić. LABA. Czy ja ciągle muszę coś robić? Nie muszę..., ale coś bym zjadła chociażby z nudów. Przypomniało mi się, że w lodówce mam ciasto francuskie. Otwieram ... myślę dziwne to ciasto. Wreszcie eureka, to ciasto filo. Zapomniałam o nim. I znów zagwozdka.  Mhm... zrobić na słodko, czy może zostawić na coś wytrawnego.
Jednak ochota na słodkie była większa, więc zdecydowałam zrobić cygara z ciasta filo z nutellą. Lubię mieć dużo produktów " pod ręką", bo zawsze można coś wyczarować.

Przepis ze zdjęciami krok po kroku.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).




Składniki:

  • opakowanie ciasta filo*
  • nutella
  • 1/2 kostki masła rozpuszczonego  (jak zabraknie, zawsze można roztopić następną porcję)
  • sól morska lub himalajska
*widziałam w Makro i w Biedronce




Sposób wykonania:

1. Rozłóż 1 płat ciasta.
2. Posmaruj cienko połowę arkusza roztopionym masłem.


3. Złóż ciasto na pół.
4. W odległości ok. 1 cm od krawędzi ciasta wyciśnij nutellę. Posmaruj masłem całą powierzchnię filo, na której znajduje się krem. 


5. Zagnij końce cista do środka.
6. Zwiń w rulon.
7. Ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
8. Piecz w temperaturze ok. 180 stopni przez ok. 10 minut (ja piekłam z termoobiegiem) do lekkiego zarumienienia.
9. Posyp solą i od razu podawaj.


Cygara wyszły pysznie słodkie i chrupiące. Wreszcie głód na słodkie minął, a ja czułam się spełniona :)))

Cygara są najlepsze, po wyjęciu z piekarnika.

Polecam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz