28 sierpnia 2010

Grillowany ser Halloumi. Cypryjsko-grecka przekąska.


Odkryłam ten ser niedawno i jestem zakochana. Jest pyszny! Smak w dużej mierze zależy od przypraw, z jakimi go zaserwujemy. 
Ser można kupić w UK w każdym Tesco. W Polsce pewnie będzie trudno dostępny. 
Halloumi to tradycyjny ser kuchni cypryjskiej i greckiej. Jest produkowany z połączenia mleka owczego i koziego. 



Składniki:


  • Kostka sera Halloumi
  • Pieprz
  • Papryka w proszku
  • Olej z oliwek (ja dałam mój olej czosnkowy )
  • bazylia

1. Kroimy ser w grubsze plastry. 
2. Każdy plaster wypłucz w czystej wodzie. Chodzi o usunięcie nadmiaru soli. 
3. Przypraw. Moim zdaniem nie trzeba solić. Halloumi jest bardzo słony.
4. Polej oliwą.
5. Rozgrzej patelnię grillową. 
6. Smaż po obu stronach.



7. Podawaj z pitą i pomidorami. 

Smacznego!




5 komentarzy:

  1. Słyszałam, że to pyszny ser, ale nigdy go jeszcze nie próbowałam. Ciekawa jestem jak smakuje.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten ser można kupić w Almie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama halloumi nie robiłam, ale jadłam w zeszłym roku na grillu. Niebo w gębie, prawdziwa pychotka, mogę polecić tym, którzy jeszcze nie próbowali ;) W wydaniu z papryką i innymi przyprawami musi być równie smakowita! Pozdrawiam i zapraszam do siebie: http://masterofrdisaster.blogspot.com/.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten ser rzeczywiście jest rewelacyjny, polecamy ogólnie grillowanie serów np. na wrapach cedrowych albko deskach cedrowych wychodzą wyśmienite :)

    Przepisy na tym blogu ma Pani bardzo fajne i wędrują do naszych ulubionych

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochani to jest tylko i wyłącznie ser cypryjski.Mieszkałam 7 lat na Cyprze i był to mój ulubiony przysmak. Pyszny na zimno z tostem i świeżymy zielonymi oliwkami z kolendrą jak również z grilla lub suchej patelni bez tłuszczu z pomidorami pitą, dodawany do pysznych cypryjskich ciepłych sandwichy, a moim ulubionym sposobem podania jest halloumi z arbuzem:) A jakże cudowne i pyszne były tamtejsze chlebki z halloumi, oliwkami i świeżą kolendrą... mniam na samą myśl ślinka mi cieknie i wracają cudowne wspomnienia. Tamtejsza kuchnia jest pełna słońca, cudownych aromatów i miłości....Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń